A pénzintézet csütörtöki közleménye szerint a hazai vállalkozások jelentős többsége, 73%-a készpénzes és elektronikus fizetési módot is kínál a vevőinek.
Mindössze 3% azoknak az aránya, akiknél csak készpénzzel fizethetnek a vásárlóik, míg 23% nem tud készpénzt elfogadni.
A kkv-szektor szereplői is egyre nyitottabbak tehát az elektronikus fizetési módok felé, amely a válaszadók háromnegyede szerint azért kényelmesebb, mert nem kell a készpénzzel foglalkozni, ezen belül váltópénzt kezelni, a visszajáróval bajlódni, 100-ból 70-en pedig a biztonságot tartják a legfontosabb előnyének. Ezeket a pénzügyek átláthatósága, a több vásárló kiszolgálásának lehetősége és a gyorsaság követi az érvek rangsorában. Érdekesen alakult a biztonság megítélése: a valamilyen elektronikus fizetést bevezető cégvezetők csaknem fele a korábbinál nagyobb biztonságban érzi az üzletét a készpénz visszaszorulásával, a kizárólag erre a megoldásra áttérőknél viszont ez az arány már felugrott 60%-ra.
A készpénzhasználat mellett érvelők több mint fele az olcsóság mellett szintén a biztonságot emelte ki az előnyök közül, az utóbbi esetben arra hivatkozva, hogy szerintük így kevésbé lehet visszaélni a banki adatokkal. A rangsorban a megoldás gyorsasága, az átláthatóság és az elektronikus fizetések megbízhatatlansága már hátrébb szorult. A készpénzhasználat alacsonyabb költsége jellemzően a mikrovállalkozásoknál és a kereskedelemben működő cégeknél szerepel vezető helyen az érvek között. A kutatásból azonban az is kiderült: a csak készpénzes fizetést biztosítók egyharmadával előfordult már, hogy valaki azért nem tudott tőlük vásárolni, mert nem volt nála elég készpénz.
A közlemény idézi Hideg Noémit, az OTP Bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM Menedzsment vezetőjét, aki kiemelte, hogy a bank széleskörű elektronikus fizetési megoldásokat nyújt a vállalkozásoknak, a hagyományos POS-termináltól a Simple Pay – Telefonos POS applikációig.
Címlapkép forrása: Getty Images