Befektetés

Futótűzként terjed Magyarországon az új ingyenautós üzlet - átverés?

"Új autó, akár ingyen!" - ezzel és hasonló szlogenekkel hódít Magyarországon egyre szélesebb körben az új kocsis MLM, a Shopping Empire Network. Az ígéret egyszerű: minimális tagdíjfizetés mellett és pár ismerősünk beszervezésével kapunk három évre egy új autót a cégtől, aminek (majdnem) minden kiadását fizetik, ráadásul még egy csomó pénzt is kereshetünk egy jó kis hálózat felépítésével. Bár a kacifántos és egymásnak gyakran ellentmondó ajánlói videókból és az interneten csak szűk körben elérhető értékesítési prezentációkból nem derül ki; számításaink alapján a séma kockázatos, hosszú távon nem fenntartható és csak egy szűk réteg jár vele jól.

1 2

Ingyen kocsi, ingyen pénz, csak a haverok kellenek.

Támad az autós MLM

Több olvasónk is írt az elmúlt napokban nekünk arról, hogy megkeresték a Shopping Empire Network (SEN) üzletkötői. A vállalatot egy hatalmas, 20-32 országban megtalálható, angliai központú céghálóként hirdetik az ügynökök. A valóság ezzel szemben az, hogy:
  • A Shopping Empire Network tulajdonosai egytől egyig magyar üzletemberek; egy békéscsabai vállalkozó és egy eleki házaspár nevén fut a vállalat.
  • A cég sok másik magyar tulajdonú mikrovállalattal egyetemben egy brightoni székhelyre van bejegyezve.
  • A cég magyarországi tevékenységét végző, békéscsabai Shopping Empire Network Kft. 2006-ban lett bejegyezve, korábban Lasmon Kft.-ként működött, jelenlegi formájában 2014 szeptembere óta van a piacon.
  • Bár a cég főpiaca Magyarország, látható, hogy néhány szomszédos országban, például Szerbiában is elkezdtek terjeszkedni. Nincs látható bizonyítéka annak, hogy 20-32 országban jelen lenne a séma, mint ahogy egyes ügynökök állítják.


A vállalat amely, "vásárlói klubközösségként" illetve "törzsvásárlói közösségként" aposztrofálja magát - két alappillérre épít:
  • Működtetnek egy webshopot, ahol vehetünk többek közt 650 forintos C-Vitamint 1400 forintnak megfelelő euróért, szem luteint 700 helyett 1600 forintnak megfelelő euróért vagy mobiltelefont 23 ezer forint helyett 39 ezer forintnak megfelelő euróért. Ha sokalljuk a közel kétszeres árazást, lejjebb vihetjük 30%-kal a fizetendő összeget, ha fizetős tagjává válunk a SEN-nek, így már csak 20-60%-kal kell többet fizetnünk a termékekért a piaci árnál.
  • Sokkal izgalmasabb a webshopnál a csatolt autós MLM-rendszer, ennek működését később részletesen is kifejtjük.

Mindez pedig párosul a könnyű pénzkereseti lehetőséggel és a gyors meggazdagodás ígéretével is; a rendszer terjesztői a szorgos SEN-tagoknak fix fizetést és hatalmas egyszeri kifizetéseket is ígérnek.

"Fix fizetés"

Ha csatlakozni akarunk a rendszerhez, 35 eurós (kb. 10 600 forint) havi tagdíjat kell fizetnünk (elvileg kéthavi befizetéssel indulhatunk el), melyért cserébe
  • 30% kedvezményt nyerünk a webáruházhoz (ahol a 35 euró levásárolható, a kiírt árengedmény erejéig), illetve 8-29%-os kedvezményt a cég partnereinél,
  • csatlakozhatunk az autós programhoz (ami még 270 euró átmeneti befizetését igényli),
  • illetve nekiállhatunk a saját fogyasztói piramisunk építésének.


Ha nekiállunk toborozni új tagokat és ők is nekiállnak fizetni a tagdíjaikat, befizetéseik után jutalékot kapunk, aminek harmadát vehetjük ki, a maradékot befektethetjük egy "jutaléknövelő rendszerbe" - ide maximum 60 tagot szervezhetünk be és 462 eurót vehetünk ki havonta a rendszerből.

Ha kiváltjuk a 305 euró / havi díjas (vagyis az alaptagdíjon felül 270 eurós) csomagot (kb. havi 93 ezer forint), hozzáférünk a "végtelen mélységű" rendszerhez, ahol nincs limitálva, mennyit kereshetünk, bármekkora hálózatot kiépíthetünk.

A jutalékrendszer működéséről részletesen a következő oldalon írunk.

"Új autó nulla költséggel!"

A SEN legizgalmasabb része kétség kívül az autóprogram. A cég azt ígéri, hogy
  • Három évre kölcsönad egy új autót,
  • aminek fizeti a cascóját és kötelező biztosítását,
  • szervizköltségeit,
  • egy szett téli gumit,
  • 1900 euróig az évi üzemanyagköltségét,
  • és ha letelik a program, megvásárolhatjuk az autót, a cég persze jó fej és átvállalja az értékbecslést, ami azt jelenti, hogy az autó vételárát gyakorlatilag ők határozzák meg.

Az autó megszerzéséhez "mindössze" annyit kell tennünk, hogy a havi 35 eurós tagdíj mellett egyszer 270 eurót befizetünk és nekiállunk az új tagok toborzásának.

Az autós MLM-rendszer négy szintből áll, minden szinten hat új embert kell beszerveznünk (közvetetten vagy közvetlenül), a második szint teljesítése után kapunk négy darab úgynevezett "gratis speed" kupont, a negyedik szint után pedig tíz darab üti a markunkat. A kuponokat, amelyek új tagokat is helyettesíthetnek, elindíthatjuk a piramisban, és ha teljesítik a négy szintet, kupononként 4000 eurót kapunk, ami kb. 1,2 millió forintnak felel meg. Speed kupont elvileg egyébként venni is lehet, 200 euróért.

Kikerülhetjük a 270 eurós befizetést, ha elindulunk a 270+35 eurós, "végtelenített" MLM-piramisban és kétszer magunk alá szervezünk még hat másik, "nagy csomagos" SEN-tagot. Ha ez sikerül, 700 euró jutalékot, hathavi aktivitást, 2 VIP speed-kupont (amelyek 8000 eurót képviselnek) és valamennyi pénzt is kapunk, amit a rendszerben lehet elkölteni.

Az első autónkat 15 ezer eurós értékben választhatjuk ki, de amint beülünk az autóba, a cég elindít egy nagyobb értékű autó várakozási programján is;
  • a következő szinten 40 ezer eurós,
  • ezután 70 ezer eurós,
  • ezután 150 ezer eurós,
  • végül pedig 400 ezer eurós kocsit választhatunk magunknak.


Futótűzként terjed Magyarországon az új ingyenautós üzlet - átverés?
Forrás: SEN Holding, Youtube

Végtelen pénz

Talán még az autónál is nagyobb "üzlet" maga a "gratis speed" kupon, mivel ha a kupon eléri a harmadik szintet, elvileg minden kupon után újabb hat kupont kapunk:
  • ami azt jelenti, hogy az első alkalommal 16 ezer eurót,
  • második alkalommal 96 ezer eurót,
  • harmadik alkalommal 576 ezer eurót,
  • negyedik alkalommal pedig 3,456 millió eurót

vehetünk ki a rendszerből mindössze néhány év alatt.

Futótűzként terjed Magyarországon az új ingyenautós üzlet - átverés?
Forrás: SEN Holding, Youtube

Mi is ez valójában?

Összefoglalva:
  • A cég egésze minden jel szerint nem működik törvénysértő módon, de a felépített fogyasztói közösség erősen szürke zónának számít törvényileg, hiszen keveredik benne a teljesen legális MLM, a kvázi-legális vásárlói klubok és az illegális piramisjátékozás szisztémája. Meglátásunk szerint az MNB-nek jó eséllyel nincs illetékessége a rendszer felügyeletéhez, tehát ha vannak is a rendszernek illegális elemei, ez valószínűleg még jó ideig nem fog kiderülni (ha csak a rendőrség elé nem kerül valamiért a séma). Ha valaki esetleg kételkedik a SEN legalitásában, jobban teszi, ha távol marad tőle - a piramisjátékok szervezése ugyanis bűncselekmény.
  • Ahogy az MLM-ügynökök is felhívják rá a figyelmet, aki korán beszáll, valószínűleg tényleg jól jár majd az üzlettel; kocsikat és milliókat rakhat zsebre. Nem véletlen, hogy Magyarországon MLM-ügynökök egy rutinos, szűk csoportja sémáról sémára ugrál, megszedve magukat az elején, majd amikor rezegni kezd a léc, lelépnek egy másik üzletbe, miközben a rendszerben tagdíjat fizetők jelentős része elbukja a befizetéseit és sosem jut a megígért szolgáltatáshoz. Jó eséllyel pár év leforgása alatt itt sem lesz ez másképp - kevesen tényleg meggazdagodnak majd, de többen lesznek, akiknél sírás lesz a vége.
  • Jobb, ha tisztában vagyunk vele: ha nem foglalkozunk MLM-mel évek, évtizedek óta, nagyon kevés esélyünk van arra, hogy egy kellően nagy hálózatot, pont jó időben ki tudunk építeni ahhoz, hogy tényleg milliókat tudjunk belőle kiszedni. Egy kutatás szerint az MLM-esek 50%-a egy év alatt, 90%-uk öt év alatt otthagyja az üzletet (összehasonlításképpen a kkv-k "mindössze" 64%-a megy csődbe 10 év alatt) Ha ez nem jön össze, nemcsak a 270 eurós egyszeri befizetést és a sokszor 35 eurós tagdíjat bukhatjuk, hanem utána magyarázkodhatunk is az ismerőseinknek, mondván, hogy "jaj, engem is átvertek, én is egy csomó pénzt buktam rajta," mindez persze a belefektetett energiát, pénzt és reputációt nem hozza vissza.


Mindezt a következő oldalon bizonyítjuk be.
Ez a cikk folytatódik
1 2
Találd meg a neked való befektetési alapot!
Kasza Elliott-tal

Leggett & Platt Inc. - elemzés

Nem értem a LEG mozgását. 2021 közepe óta esik az árfolyama, akkor 59,16 USD volt az ATH, most éppen 19,08-at ér, azaz kicsit kevesebb mint három év alatt harmadolt az árfolyama. Mivel osztalék

Holdblog

Szabó Dávid: Érik a kriptó iparág

Mintha a korábbiaknál jóval kisebb hype mellett lenne alakulóban a kriptománia újabb köre. Milyen gátak szakadtak át az elmúlt időszakban, hol tart a szabályozás, hogyan... The post Szabó Dá

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Két éve erre a pillanatra vár Oroszország, most úgy érhet célt, hogy a Nyugat csak nézi

Senior web fejlesztő

Senior web fejlesztő
Vállalati Energiamenedzsment 2024
2024. április 11.
Sustainable Tech 2024
2024. április 24.
Portfolio Agrofuture 2024
2024. május 23.
GEN Z Fest 2024
2024. május 9.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?

Díjmentes előadás

Ami még az állampapírnál is jobb befektetés

Az állampapírok mellett számos más befektetési lehetőség érhető el a piacon azoknak, akik szélesebb portfóliót szeretnének építeni és hosszú távon növekedést elérni.

Ez is érdekelhet
befektető tőzsde tréder