Nőtt az Audi Hungaria termelése tavaly
Nőtt az Audi Hungaria Zrt. termelési eredménye 2022-ben, összesen 1 677 545 motort és 171 134 autót gyártottak a győri üzemben - közölte a vállalat hétfőn az MTI-vel.
Nőtt az Audi Hungaria Zrt. termelési eredménye 2022-ben, összesen 1 677 545 motort és 171 134 autót gyártottak a győri üzemben - közölte a vállalat hétfőn az MTI-vel.
Többségi tulajdonrészt szerzett a Gloster egy német autóipari szoftverbeszállítóban, valamint egy hazai egészségügyi IT-rendszereket fejlesztő cégben. Előbbivel a német piacot, utóbbival pedig Pécset veszik célba, a tranzakciókkal kapcsolatban Szekeres Viktor, a Gloster igazgatóságának elnöke volt a Portfolio Checklist szerdai adásának vendége.
Leányvállalatot alapít várhatóan 2023 első negyedévében az Audi Hungaria Zrt., amelybe az Ahead márka részeként a kompetencialapú szolgáltatások (Shared Competence Center - SCC) egy részét szervezi ki a győri székhelyű járműgyártó vállalat - közölte a cég pénteken.
A Volkswagen csoport tőzsdére vitte nemrég a Porschét, és elképzelhető, hogy a márkacsoport más gyártói is a tőkepiacokon kötnek ki, legalábbis nem nehéz belelátni ezeket a terveket abba, ami most a német autógyártónál zajlik.
Lezárult az Audi Hungaria Szerszámgyárának bővítési projektje: kedden elindultak az új robotcellák, amelyek a Volkswagen és az Audi Konszern exkluzív modelljeihez gyártják a karosszériaelemeket.
2022.07.27-én kötelező érvényű ajánlatot írtak alá a müncheni G-plus Consulting tulajdonosai és a Gloster, melynek keretében a több közvetlen (ún. Tier 1) autóipari beszállítói szerződéssel rendelkező német szoftveripari vállalat többségi (51 százalékos) tulajdonrészét szerezheti meg a Gloster.
A Gloster az elmúlt háromnegyed évben két komoly akvizíciót is végrehajtott, amellyel szolgáltatási portfólióját és megrendelésállományát is jelentősen növelte. A tőzsdei cég arra törekszik, hogy organikus növekedés mellett IT cégek vásárlásával is bővüljön, stratégiájuk részeként pedig kiemelt figyelmet kap a nemzetközi jelenlét erősítése. A Portfolio Járdán Tamást, a Gloster Nyrt. stratégiai igazgatóját, Murvai Attilát, a Minero IT operatív igazgatóját, társtulajdonosát és Muck Ferencet, az ff.next társalapítóját és design vezetőjét kérdeztük a felvásárlás részleteiről, az IT szektor helyzetéről és a hazai IT startupok jövőképéről.
A szerződés keretében az Audi gyártáshoz kapcsolódó riporting rendszerét újítja meg a Gloster leányvállalata, a Minero IT Hungary Kft.
Nincsenek könnyű helyzetben a világ autógyártói, a koronavírus okozta beszállítói problémákat követően az elszálló nyersanyagárak és az emelkedő energiaköltségek is rányomják a bélyegüket a gyártók marzsaira. Ez alól természetesen a hazai autóipar sem képez kivételt, ugyan a kifejezetten gyenge 2020-as évhez már látszik a javulás az eredménysorokon, azért a járvány előtti szinttől továbbra is le vannak maradva a világ legnagyobb autógyártóinak hazai leányvállalatai.
Régóta keringtek hírek azzal kapcsolatban, hogy a Volkswagen konszern valamilyen formában részt vehet a Forma-1-ben, idén áprilisban pedig megerősítette a cég, hogy a konszernhez tartozó két prémium márka, az Audi és a Porsche is csatlakozhat a versenysorozathoz, azonban a végleges igent csak azután mondják ki, hogy tisztázódtak a 2026-os idénytől kezdődően életbe lépő motorszabályok. A konszern vezérigazgatója ma bejelentette, hogy a Volkswagen prémium márkái, az Audi és a Porsche csatlakozik a Forma-1-hez, írja a Reuters.
Európának kemény üzenetet küldött Vlagyimir Putyin szerdán, a Gazprom leállította a gázszállításokat Lengyelországba és Bulgáriába, miután a két ország visszautasította Oroszország azon követelését, hogy a földgázért dollár helyett rubelben fizessenek. A lépés megmutatta, hogy komoly következményei lehetnek annak, ha valaki nem tartja be az oroszok által diktált játékszabályokat, egyben felerősítette azokat a félelmeket, hogy az Európai Unió más országai is hasonló sorsra juthatnak.
Napokon belül jelentős alkatrészellátási problémákkal számol a győri Audi az ukrán helyzet miatt, tudta meg a Telex. A magyarországi gyár ezen a héten még zavartalanul ki tudja szolgálni a megrendelőit, de egyáltalán nem biztos, hogy ez a jövő héten is így marad. Nem egyedi esetről beszélünk, nagymértékű alkatrészhiány miatt korlátozni kényszerült a hét elejétől az új személygépkocsik gyártását a cseh Skoda Auto autógyár is.
Ismét tárgyalóasztalhoz ült az Audi Hungaria menedzsmentje és az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) azt követően, hogy kiderült, 5,1 százalékos volt az infláció mértéke Magyarországon 2021-ben. A tárgyalások eredményeként idén április 1-től a bérmegállapodásban rögzített és 58000 forinttal megemelésre kerülő alapbérre további 1,8 százalékos kompenzáció is kerül a győri vállalatnál.
A carVertical nemrégiben készült tanulmánya szerint leginkább a német prémium autók vásárlóit fenyegeti annak a veszélye, hogy visszatekert kilométerórájú autót vásárolnak. Az informatikai adatszolgáltató összesen 18 országban, több mint 700 ezer használtautó-történeti jelentést elemzett ki 2020 novembere és 2021 novembere között - írja az Infostart.
A Trend FM-nek nyilatkozott Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke, aki szerint Magyarországon is ideiglenes gyárleállásokat eredményezhet a globális chiphány és egyéb alapanyag-hiány - írja a hvg.hu.
A Volkswagen 2035-ig felhagy a belsőégésű motorral működő személygépkocsik forgalmazásával és ezt követően kizárólag elektromos autókat fog gyártani. A vállalat hasonló lépéseket tervez az Egyesült Államok és Kína vonatkozásában is, azonban ez esetben nem neveztek meg konkrét céldátumot – írja az Automotive News Europe.
Lassúbb ütemben készül kiszállni a BMW a hagyományos belsőégésű motorok gyártásából német konkurensénél, az Audinál.
Az évtized közepén fogja bemutatni utolsó új belsőégésű motoros autómodelljét az Audi - jelentette be pénteken az autógyár szóvivője, megerősítve ezzel a Süddeutsche Zeitung és az Automobilwoche lapok korábbi beszámolóit.
Alkatrészhiány miatt a jövő héttől leáll a termelés az Audi magyarországi gyáraiban – tudta meg a Telex.
Az E.ON-nál hiszünk abban, hogy a jó gondolatok együtt születnek és ha ketten együtt gondolkodnak, akkor az egy meg egy több lesz kettőnél – jelentette ki előadásában Tóth András a Járműipar 2021 konferencián. Az E.ON Hungária csoport megoldásértékesítési igazgatója hangsúlyozta azt is, hogy a fenntarthatóság nem csak azt jelenti, hogy valami zöld, hanem pénzügyileg is fenntartható és hatékony. Kiemelte, az autóipari cégek jelenleg döntően napelemes rendszereket szeretnének alkalmazni a zöld energia előállításának érdekében, ugyanakkor nem szeretnének energetikai engedélyessé válni. Cégcsoportjuk ebben is tud segítséget nyújtani, továbbá számos másik terméket és szolgáltatást kínálnak az autóipari szereplők számára.
Még nem késő regisztrálni az AI in Business rendezvényünkre!
Figyelmeztetést adott ki a WHO.
Már holnap szavazhat a szenátus.
Nemzetbiztonsági aggályokra hivatkoztak.
Hírfolyamunk az ukrajnai háborúról percről percre.
A légvédelmet erősítik meg.
A magyarok fejében az él, hogy Románia fejletlenebb ország, de ez már nincs így.
Mire készül az EU?
Közvetlenül lehet őket Brüsszelben megpályázni.