audi

Mi történt a magyar autógyártókkal? - Gigászi, 2000 milliárd forintos osztalékot fizet az Audi

Mi történt a magyar autógyártókkal? - Gigászi, 2000 milliárd forintos osztalékot fizet az Audi

A koronavírus-járvány váratlan megjelenése, a megfékezése érdekében hozott szigorú intézkedések rendkívül nehéz helyzetbe hozták a globális autóipart tavaly. Az eseményektől természetesen a magyar autógyártás sem tudta függetleníteni magát, amelynek eredményeként jóval kevesebb személyautó készült hazánkban 2020-ban, mint egy évvel korábban. A gyártás tekintetében a prémiumautó-gyártók, az Audi és a Mercedes-Benz kevésbé érezte meg a válságot, termelésük viszonylag magas szinten maradt, míg a volumengyártó Magyar Suzuki jelentős visszaesést szenvedett el. Üzleti szempontból is látványos különbségeket hozott 2020: az Audi Hungaria meglepetésre rég nem látott nyereséggel zárta az évet, a menedzsment pedig úgy határozott, hogy gigászi, 2000 milliárd forintot meghaladó osztalékot fizet. A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary és a Magyar Suzuki nyeresége viszont jelentősen csökkent 2020-ban.

Az Audi is elkezdte oltani a dolgozóit

Az Audi is elkezdte oltani a dolgozóit

A Mol, a Richter, a Suzuki és a Mercedes mellett az Audi Hungaria is felkínálja az oltás lehetőségét a dolgozóinak, ma meg is kezdődött 3000 oltás beadása a gyári oltóponton. Ha az egészségügyi hatóságok lehetőséget adnak rá, a cég a jövőben kibővítené a családtagoknak és a partnercégek számára is az oltás lehetőségét – áll a cég közleményében.

Az autó azoknak, akik nem kérnek a kompromisszumokból

Az autó azoknak, akik nem kérnek a kompromisszumokból

Az élet csupa megalkuvás, akkor legalább az autónál ne legyen az. Ez is lehetne a Bentley mottója, amely olyan autókat kínál, ahol kis túlzással nem számít a gyártási költség, itt a legjobb hozzávalókból készítik a degusztációs menüt, a legkülönlegesebb fa, bőr, fém kerül sok esetben kézzel megmunkálva az autókba. Ki ne szeretne jó illatú fa és bőr belsőben, tökéletes csendben, akár 300 felett kvázi siklani az út felett? Itt a végeredmény egy olyan autó, amit nagyon sokan szeretnének, de csak nagyon kevesen engedhetnek meg maguknak. Sok szempontból ez a végállomás, innen szinte minden visszalépés lesz. A Bentley Flying Spur járt nálunk teszten.

Koronavírus? Történetének legsikeresebb negyedévét zárta az Audi

Koronavírus? Történetének legsikeresebb negyedévét zárta az Audi

Alaposan megviselte a koronavírus-válság az autógyártókat tavaly, azonban az év második felére a vártnál jóval gyorsabban tért vissza a kereslet, emiatt a szektor helyreállás is felgyorsult. Ezek a folyamatok látszottak az Audinál is, amely történetének legsikeresebb negyedévét zárta a tavalyi negyedik negyedévben - derült ki a mai sajtótájékoztatón.

Záporoznak az újabb szögek a hagyományos autógyártás koporsójába - Halálra ítélik a belsőégésű motorokat

Záporoznak az újabb szögek a hagyományos autógyártás koporsójába - Halálra ítélik a belsőégésű motorokat

Az elmúlt hetekben egymás után jelentik be az autógyártók, hogy száműzik a belsőégésű motorral szerelt járműveket a kínálatukból és kizárólag elektromos autók előállítására és értékesítésére fognak koncentrálni a jövőben. A modellportfóliók radikális átalakításában olyan tényezők játszanak kulcsszerepet, mint az egyre szigorodó környezetvédelmi előírások, a nemzetgazdasági érdekek és az egyre erősebbé váló verseny.

Tíz éve nem készült ilyen kevés motor Győrben - Az Audik gyártása viszont a járvány ellenére is hasított

Tíz éve nem készült ilyen kevés motor Győrben - Az Audik gyártása viszont a járvány ellenére is hasított

A koronavírus-járvány rendkívül nehéz helyzetbe hozta a globális autóipart tavaly, az első és második hullám megfékezése érdekében hozott szigorú intézkedések hatására jelentősen visszaesett az autók iránti kereslet a világban. Mindez hatással volt a világ legnagyobb motorgyárának teljesítményére is, 2020-ban közel 1,67 millió motor készült a győri Audi-gyárban, amely az elmúlt tíz év legalacsonyabb darabszáma. Jó hír viszont, hogy az autógyártás a kihívásokkal teli működési környezet ellenére is magas szinten maradt, köszönhetően a népszerű SUV-szegmensben versenyző Audi Q3 és Audi Q3 Sportback modelleknek.

Győrben készülnek az elektromos csúcsmodell, az Audi e-tron GT karosszériaelemei

Győrben készülnek az elektromos csúcsmodell, az Audi e-tron GT karosszériaelemei

A napokban indult el a sportos, tisztán elektromos Audi e-tron GT gyártása az Audi AG neckarsulmi Audi Böllinger Höfe gyártótelephelyén. Az Audi konszern nemzetközi termelési hálózatának keretében az Audi Hungaria nagymértékben hozzájárul a projekthez: az elektromos meghajtású Gran Turismo nagy komplexitású alumínium karosszériaelemei a győri szerszámgyárban készülnek.

Szép csendben zöld gyárrá alakult a győri Audi - A környezetbarát autók előállítása csak a jéghegy csúcsa

Szép csendben zöld gyárrá alakult a győri Audi - A környezetbarát autók előállítása csak a jéghegy csúcsa

Németország és a német vállalatok gőzerővel dolgoznak azon, hogy Európa a világ első klímasemleges kontinensévé váljon 2050-re. Így van ez az Audinál is, amely az elmúlt években nagy hangsúlyt fektet az elektromobilitás irányába történő elmozdulásra. A német prémiumautó-gyártó víziója azonban túlmutat azon, hogy a jövőben minél több környezetbarát autót gyártson és értékesítsen a világban, az Audi minden gyárát karbon-semlegessé akarja tenni 2025-ig. Az ambiciózus célkitűzés felé jó úton haladnak, Brüsszel után idén októbertől már a győri telephely is szén-dioxid-semlegesen gyárt. Az ideáig vezető útról, a jelen és a jövő klímabarát megoldásairól az Audi TechTalk konferencia keretében beszélt a vállalat.

Hatalmas dobás az Auditól: plug-in hibrid modellek gyártása indul Győrben

Hatalmas dobás az Auditól: plug-in hibrid modellek gyártása indul Győrben

Az Audi folytatja elektromos offenzíváját: a Q3 45 TFSI e és a Q3 Sportback 45 TFSI e modellek bemutatkozásával plug-in hibridek gyártása kezdődik Győrben. A konnektorról tölthető modellek bevezetése újabb bizonyítéka annak, hogy az Audi AG hosszú távon tervez a magyarországi gyártóbázisával, amely most még egy lépéssel közelebb került a tisztán elektromos meghajtású járművek előállításához.

Eladhatja a Lamborghinit a Volkswagen

Eladhatja a Lamborghinit a Volkswagen

Fontos kérdés a Volkswagen jövőjét illetően, hogy a menedzsment miként fogja tudni a korábbi évtizedekben felépített konszernt átalakítani egy jóval karcsúbb vállalatcsoporttá, miként fog tudni a cég megfelelni a kor egyre szigorodó környezetvédelmi követelményeinek? Hogyan szabadíthatja fel úgy a benne rejlő értéket, hogy a piaci kapitalizáció a VW menedzsmentje által megálmodott 200 milliárd eurót elérje.

Nézzük, milyen autókkal jár a világ 10 leggazdagabb embere

Nézzük, milyen autókkal jár a világ 10 leggazdagabb embere

A világ leggazdagabb emberei közül egyértelműen meg lehet állapítani, hogy ki az autórajongó és ki az, aki csak munkába jutáshoz használja kocsiját. Míg Sergey Brin, Warren Buffett vagy Mark Zuckerberg visszafogott járművekkel járkálnak, Larry Ellison, Elon Musk vagy Bill Gates komplett járműparkokkal rendelkeznek otthon. Van olyan is, mint Jeff Bezos, aki rengeteg méregdrága sportkocsit tart otthon, de nem szeret velük felvágni. Nézzük, milyen autókkal jár a világ 10 leggazdagabb embere.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Újra éledezik az infláció - Mibe érdemes most befektetni?
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.