audi

Brutális béremelést kérnek a győri Audi dolgozói

Brutális béremelést kérnek a győri Audi dolgozói

Az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) képviselői átadták a győri Audi vezetésének a bérkövetelésüket: kétszámjegyű béremelés idén és jövőre, megemelt lojalitási bónusz, a mozgóbér növelése, és egyszeri, 200 ezer forint minden dolgozónak, mindkét évben. A bértárgyalás első fordulójának időpontja 2020. január 30.

Kezdődnek a magyar Audi jövőjét meghatározó tárgyalások

Kezdődnek a magyar Audi jövőjét meghatározó tárgyalások

Január 30-án megkezdődnek az Audi Hungaria jövőjét meghatározó bértárgyalások – derült ki az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) hírleveléből. Az Audi-sztrájk után biztosan idén is érdekesek leszek a tárgyalások. Dr. Knáb Erzsébet, az Audi Hungaria személyügyért és szervezetért felelős igazgatósági tagja és Németh Sándor, az AHFSZ elnöke nyilatkozott a kezdődő tárgyasláokról.

Kirúgási hullám söpörhet végig Magyarországon?

Kirúgási hullám söpörhet végig Magyarországon?

Az Audi után a Mercedesnél is csökken a dolgozói létszám, és a kecskeméti gyár hatékonyságának javulásáról beszélnek. Magyarországon is kétségtelenül elindult az a folyamat, amelyen keresztül a gyárak kevesebb munkavállalóval valósítanak meg termelésnövekedést. Az autóipari kitettség miatt azonban ez a dolgozók szempontjából kifejezetten kedvezőtlen hír.

BMW vagy Mercedes, ki a legnagyobb?

BMW vagy Mercedes, ki a legnagyobb?

Évek óta megy csata a prémium autógyártók között, hogy melyikük adja el a legtöbb autót, a BWM és a Daimler is szereti magáénak tudni a vezető prémium autógyártó címet. Nagyon nem mindegy azonban, hogy csak az egyes márkák eladásait, vagy a csoportszintű értékesítést hasonlítjuk össze.

Magyar megyék sorsa került a nagy autóipari multik kezébe

Magyar megyék sorsa került a nagy autóipari multik kezébe

A világgazdasági válság óta eltelt időszakban hatalmasra nőtt a járműgyártás súlya Magyarországon. Miután a folyamat leginkább néhány megyére koncentrálódott, így van néhány része az országnak, ahol gyakorlatilag az autógyártás adja a gazdaság gerincét. Mindebből sokat profitált az ország, de mostanra óriási veszélyt is jelent: nem elég, hogy az autóeladások döcögnek, a szektor hatalmas átalakuláson mehet keresztül a következő években világszerte. Most térképeken mutatjuk be, mennyire kitett Magyarország a járműgyártásnak.

Egy BMW, ami pont elég

Egy BMW, ami pont elég

Van egy elméletem, tudom nem leszek vele népszerű, mert a világ nem így működik. Szóval az elmélet: mindenkinek a lehető legkisebb autót kellene megvennie, ami még pont kielégíti az igényeit. Ezért is érdekel mindig az, hogy elég-e megvenni a kisebbet, 5-ös helyett a 3-as BMW-t, Cayenne helyett a Macant, Golf helyett a Polót. És most itt a BMW X1, ami mostanra komoly autó lett, ráadásul belül olyan tágas, hogy simán kiszolgál családokat is. Teszteltük a BMW legkisebb, ráncfelvarráson átesett városi terepjáróját.

Hatalmas bejelentés a győri Audi-gyártól: részben elektromos modellek gyártása kezdődött

Hatalmas bejelentés a győri Audi-gyártól: részben elektromos modellek gyártása kezdődött

Az Audi Hungaria megkezdte a mild-hibrid hajtásláncú Q3 és Q3 Sportback modellek sorozatgyártását. A hibridmodellek gyártására felkészítették a gyártósort, valamint a munkatársak e-kompetenciáit is felépítették. A mostani bejelentés újabb fontos mérföldkő azon az úton, amely a jövő járműgyártásába vezet Győrben: a motorgyártás után a járműgyártásba is megkezdődött a villamosítás.

Megszorítások jönnek a BMW-nél is

Megszorítások jönnek a BMW-nél is

A Daimler és az Audi után a BMW-nél is megszorítások jönnek, erről állapodott meg a munkáltató a munkavállalókkal.

Masszív elbocsátás, 6 milliárd eurós spórolás jön az Audinál

Masszív elbocsátás, 6 milliárd eurós spórolás jön az Audinál

A hét eleji, német lapértesülések arról szóltak, hogy az Audi 9 500 fős létszámleépítést hajt végre, a cég kedden bejelentette, hogy 2 025-ig valóban ekkora leépítést hajt végre, amivel 6 milliárd eurót takarít meg a társaság, az Audi emellett 2 000 új pozíciót hoz létre az elektromobilitás és a digitalizáció területein.

9500 fős létszámleépítés az Audinál Németországban

9500 fős létszámleépítés az Audinál Németországban

Hónapok óta érkeznek a hírek arról, hogy az Audinál masszív átalakítások jönnek, amelynek része lesz egy nagyobb létszámleépítés is. A Handelsblatt úgy tudja, 9500 fővel csökkentik az alkalmazotti létszámot Németországban.

Szaporodnak az elbocsátások: eljött a tömeges kirúgások időszaka Magyarországon?

Szaporodnak az elbocsátások: eljött a tömeges kirúgások időszaka Magyarországon?

Az utóbbi hónapokban megszaporodtak azok a hírek, amelyek Magyarországon működő gyárak leépítéseiről szóltak, így könnyen az az érzés alakulhat ki, hogy vége a hazai foglalkoztatási csodának. Megnéztük, hogy valójában miként alakulnak a leépítések és a foglalkoztatás. Annyit elárulunk, hogy nem kell nagyon aggódni.

Súlyos milliárdok sorsáról döntött a Volkswagen

Súlyos milliárdok sorsáról döntött a Volkswagen

A Volkswagen csoport (VW) 60 milliárd eurót (20 ezer milliárd forint) fordít az elektromobilitásra és a digitalizáció területére a következő öt évben, erről pénteken döntött a német járműgyártó társaság felügyelőbizottsága.

Mi folyik a győri Audi-gyárban? - Berobbanthatják a termelést, bődületes rekordot ígér Szijjártó Péter

Mi folyik a győri Audi-gyárban? - Berobbanthatják a termelést, bődületes rekordot ígér Szijjártó Péter

Néhány nappal azután, hogy a győri Audi-gyár bejelentette: a jövő járműgyártására történő átállás miatt megkezdi dolgozói létszámának csökkentését, Szijjártó Péter meglepő kijelentést tett. A külgazdasági és külügyminiszter ugyanis arról beszélt, hogy jövőre 2,25 millió motor készülhet Győrben, amely történelmi rekordot jelentene. A két hír látszólag ellentmond egymásnak, pedig létezik több nagyon logikus magyarázat is.

Készült egy videó a győri Audi-gyárban: rögtön megérted, miért kell csökkenteni a dolgozók számát

Készült egy videó a győri Audi-gyárban: rögtön megérted, miért kell csökkenteni a dolgozók számát

A győri Audi-gyár a héten hivatalos közleményében jelezte, csökkenteni fogja dolgozóinak létszámát döntően azért, mert az elektromobilitás és a digitalizáció irányába történő elmozdulás nagy kihívások elé állítja a vállalatot. Jelezték továbbá, hogy az elektromotorok gyártásának térnyerése szintén kihat majd a foglalkoztatásra. Hogy mindennek pontosan mekkora hatása lesz a dolgozói létszám alakulására, természetesen nem tudhatjuk biztosan egyelőre. A győri Audi-gyárban készült viszont egy videó, amely alapján azt rögtön megérthetjük, hogy miért kell majd csökkenteni a létszámot.

A győri Audi csökkenti dolgozóinak létszámát

A győri Audi csökkenti dolgozóinak létszámát

Az Audi Hungaria Zrt. nem bocsátja el munkavállalóit, azonban a határozott idejű munkaszerződéseket  - ahogy korábban is - korlátozott számban hosszabbítja meg a piaci igényektől és az abból kialakított mindenkori termelési programtól függően - áll a győri székhelyű vállalat közleményében.

Elektromos autó forradalom jön az Audinál

Elektromos autó forradalom jön az Audinál

Nagyszabású elektromobilitási offenzívát indít az Audi, a német autógyártó társaság 20 tisztán elektromos meghajtású modellt vezet be 2025-ig, és több mint 10 milliárd eurót fordít a kapcsolódó fejlesztésekre - írta hétfőn a Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ).

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Nem mese ez: rengeteg pénz hullik a magyarokra pillanatokon belül
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.