A Reuters úgy tudja, hogy a Tesla a korábbi tervekkel ellentétben nem alkalmaz egy fontos autógyártási innovációt, és ez is példa lehet arra, hogy az eladások kedvezőtlen alakulása miatt a cég rövid távon megfogja a költségeket.
Egyre több arra utaló jel mutatkozik, hogy egy újabb autógyártó vállalat érkezhet Magyarországra, egészen pontosan a kínai Great Wall Motorl, vagy GWM. Már egy évvel ezelőtt is arról jelentek meg értesülések, hogy a vállalat az európai terjeszkedéshez gyártóközpontot hozna létre, és a hetekben Szijjártó Péter kínai látogatása és a kínai elnök Magyarországra érkezése kapcsán is felerősödtek a találgatások. Bár a hivatalos kommunikációban semmi konkrétum nem jelent meg eddig a GWM magyarországi terjeszkedéséről, az egyre hangosabb pletykák miatt megnéztük, mégis milyen cégről van szó.
Május 8. és 10. között Magyarországra látogat a kínai elnök. Hszi Csin-pingnek azonban nem csak Budapesten lesznek hivatalos programjai, ugyanis a Szabad Európa úgy értesült, hogy a magyar kormányfővel közösen bejelenthetik a Great Wall Motors kínai autógyár pécsi üzemnyitását.
Az Egyesült Királyságban 59 467 autót gyártottak márciusban, 27,1 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. Tavaly augusztus óta először jegyeztek fel éves csökkenést - derült ki a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) honlapjára csütörtökön felkerült statisztikából.
Az Európai Bizottság tavaly ősszel indított szubvenciós vizsgálatot a kínai e-autók gyártói ellen, az EP-választások előtt pedig szinte biztosan védővámok kivetéséről döntenek. Ursula von der Leyen bizottsági elnök szerda este már erős utalást tett a válaszlépéssel kapcsolatban. A Portfolio értesülései szerint mindez kihathat magyarországi üzletekre is a betelepülő kínai autógyártók miatt, ráadásul az akkuipar is hamarosan Brüsszel célpontjává válhat.
A Toyota Motor, Japán legnagyobb autógyártó vállalata a cég történetében a legtöbb, 9,97 millió autót gyártott gyáraiban világszerte a március végével lezárt 2023-as pénzügyi évben - áll a vállalat honlapján megjelent éves jelentésben.
Az autóipar egyik legnagyobb sztorija jelenleg a kínai gyártók előretörése, amely éppen a másik nagy sztoriból, az erőltetett ütemű elektrifikációból pattant ki. Több részletes cikkben foglalkoztunk már a témával, azonban most olyan új fejlemények történtek, amelyek miatt érdemes újra a témához nyúlni. A helyzet nagyon feszült, egymással ellentétes érdekek találkoznak, és a politikai döntéshozók nagyon súlyos következményekkel járó döntés előtt állnak.
A Chery Auto kínai autógyártó és a spanyol EV Motors vegyesvállalatot alapított, hogy Európában, egy korábban a Nissan által használt üzemben kezdje meg az elektromos járművek gyártását.
A BMW Group Gyár Debrecen és az E.ON Hungária Csoport együttműködésében 50 hektárnyi napelempark létesítéséről írtak alá szerződést a két cég vezetői szerdán, a gyár kommunikációs központjában.
A Chery Auto kínai autógyártó tárgyalásokat folytat egy spanyol vállalattal és a helyi kormánnyal annak érdekében, hogy Barcelonában létrehozza első európai gyártási üzemét, ami hozzájárulhat az egykor a Nissan által bezárt üzem miatt elveszített munkahelyek részleges visszaállításához.
Felpörögtek az események az elmúlt napokban a Tesla háza táján. A Reuters arról írt, hogy a cég kidobta a megfizethető árú elektromos autóról szóló terveit, ami alapjaiban változtatná meg a befektetési sztorit, hiszen sokan ezt a terméket tartják a vállalat következő nagy dobásának. Elon Musk a cikkre reagálva azt írta az X-re, hogy a „Reuters megint hazudik”, bár ennél konkrétabban nem fejtette ki gondolatait a témáról. Nem sokkal később viszont bejelentette, hogy augusztus 8-án a cég lerántja a leplet az új termékéről, a régóta várt „robotaxiról”. Ez rövid idő alatt nem kevés feldolgozandó információ, de megpróbáljuk őket elhelyezni a Tesla sztorijában.
A kínai kereskedelmi miniszter európai útja kezdetén találkozott a BYD és a CATL képviselőivel, miközben arra készül, hogy megvitassa a blokk által folytatott vizsgálatot, amely azt vizsgálja, hogy a kínai EV-ipar részesült-e tisztességtelen állami támogatásokból.
Jelentősen csökkentek a Suzuki Japánon és Indián kívüli üzemeinek gyártási számai a vállalat közlése szerint. Az érintett egységek februárban összességében majdnem 30 százalékkal kevesebb autót gyártottak, mint egy évvel korábban. A Pénzcentrum ennek oka mellett a vállalattól azt is megtudta, hány vendégmunkás dolgozik az esztergomi gyárban, és kiderült, mikor fog gyártásba kerülni az új Vitara itthon.
A Ford bejelentette, hogy elhalasztja az új elektromos SUV-jának gyártását és helyette a hibrid járművekre fog koncentrálni az amerikai piacon - jelentette a CNBC.
Az elektromos autókra való átállás útja igencsak göröngyös, és nem olyan sima, mint ahogy azt mondjuk a klímavédők elképzelték. A "hagyományos" autógyártóknak nem érdeke a gyors átállás (ha egyáltalán), jó pénzt keresnek a belsőégésű motoros autókkal, meg is tesznek mindent azért, hogy számukra kedvező szabályozásnak kelljen megfelelni. Most éppen az Egyesült Államokban értek el nagy sikert, az autógyártók nyomására felpuhították az ottani szabályokat. Persze, itt is van egy politikai szál.
Az Audi Hungaria teljesítményét a 2023-as üzleti évben gyártótelephely-specifikus kihívások befolyásolták - áll a vállalat 2023-as évről szóló közleményében.
"Zöldebb" lehet a kínai autóóriás, mint a Tesla?
Néhány hónap alatt ötszörösére ugrott a BNPL-megoldással bíró webáruházak aránya Magyarországon.
A horvát parlament beiktatta hivatalába az Andrej Plenkovic vezette kormányt.
Folyamatosan frissülő cikkünk.
Tardos Gergelyt, az OTP Bank elemzési központjának igazgatóját kérdeztük.
Simák Pál a Portfolio Checklistnek nyilatkozott a Hitelezés 2024 konferencián.
Czímer Gábort, az Új Szó belpolitikai újságíróját kérdeztük a Szlovákiában kialakult helyzetről.