Tavaly 1 397 816 autót gyártottak Csehországban, 14,8 százalékkal többet, mint 2022-ben - közölte a cseh autóipari szövetség. A tavalyi cseh autógyártás már megközelítette a koronavírus-járvány előtti 2019-es szintet - jegyzi meg a közlemény.
Dél-Korea dízelautó-eladásai 2023 harmadik negyedévében több mint 20 százalékkal csökkentek az elektromos járművek iránti növekvő kereslet miatt - közölte a Korea Herald.
Egy friss brit tanulmány szerint bizonyos autómárkák sokkal több balesettel és szabálytalankodással járt a múltban - írta a The Guardian.
Dél-Korea stratégiai banki együttműködést kezdeményezett, hogy segítse Lengyelországot a 22 milliárd dolláros kolosszális fegyverüzletben, amely Szöul eddigi legnagyobb fegyvereladása, az ügyet ismerő források szerint. Az ázsiai ország bankjai egy szindikált hitellel segíthetik a finanszírozást.
A szaúdi állami vagyonalap és a Hyundai közösen épít autógyárat a Dzsedda melletti gazdasági övezetben – jelentették be vasárnap a Bloomberg tudósítása szerint. A több mint félmilliárd dollárból felépülő üzemben hagyományos és elektromos hajtású autókat is gyártanak majd a tervek szerint.
A dél-koreai Hyundai a helyi média beszámolói szerint azt tervezi, hogy kivonul Oroszországból, és eladja ottani gyártóüzemeit - adta hírül a Reuters.
Oroszországban jelentősen, 62,8 százalékkal, 45 ezer 228-ra esett az új autók és haszongépjárművek eladása októberben az egy évvel korábbihoz képest - közölte az Oroszországban tevékenykedő európai vállalatokat tömörítő szervezet, az AEB járműgyártó-bizottsága hétfőn.
Kamala Harris amerikai alelnök kedden találkozott Han Dokszu dél-koreai miniszterelnökkel. Az alelnök a héten sorra látogatja végig az Egyesült Államok ázsiai szövetségeseit, a tárgyalások egyik fő témája a nemrég életbe lépett amerikai elektromos járművekkel kapcsolatos törvény. A törvény ugyanis hátrányos helyzetbe hozhatja az ázsiai, főleg japán és dél-koreai autógyártókat, akik aggodalmukat fejezték ki a törvények miatt - írta meg a Reuters.
Felülvizsgálhatja az Egyesült Államok az elektromos autókra vonatkozó új törvénykezését. A Joe Biden által augusztusban aláírt törvénycsomag nem aratott osztatlan sikert a vezető autógyártók körében, viszont jelentősen megnövelte a kontinensen kívüli, főleg ázsiai autógyártók beruházások iránti elkötelezettségét az Egyesült Államokban- írta meg a Reuters.
Az új amerikai 430 milliárdos törvényjavaslat megváltoztatta az elektromos járművekre igénybe vehető adójóváírás szabályait. A nagy nemzetközi tiltakozás ellenére az autógyártók elkezdtek alkalmazkodni az új tervezethez - írta meg a Reuters.
A dél-koreai Hyundai-Rotem cég bemutatta új generációs harckocsijának, az NGMBT (New Generation Main Battle Tank)-nek új prototípusát. Az NGMBT újabb bizonyítéka annak, hogy az Amerika-szövetséges katonai nagyhatalmak közt új lendületre kapott a harckocsik fejlesztése, hiszen az elmúlt bő egy hónapban szinte egymást érték a bejelentések újfajta harckocsi-típusokkal kapcsolatosan.
Horváth Andrást rengetegen követik a YouTube-on, ami azt jelzi, hogy hatalmas érdeklődés van az elektromos autókra, hiszen a csatornáján elsősorban erről van szó. Bár véleménye megosztó és bejegyzéseivel, kommentjeivel nagy vihart kavart a villanyautós közösségben az utóbbi időszakban, érdemes őt meghallgatni, mert talán ő az az ember Magyarországon, aki a legtöbb belső égésű motor nélküli járművet próbálhatta ki itthon. A Tesla technológiai és versenyelőnyével kapcsolatban erősen szkeptikus, ugyanakkor a német prémiummárkák, vagy a Hyundai-Kia csoport kapcsán már sokkal inkább bizakodó. Emellett úgy gondolja, hogy az emobilitás forradalma nem lesz olyan gyors, mint sokan hiszik és a kisebb autók esetén is vannak komoly kétségei az átalakulás kapcsán. Ezekről és sok minden másról beszélgettünk vele a Portfolio Extra podcast legfrissebb részében.
Az Európai Bizottság (EB) blokkolta a világ két legnagyobb, dél-koreai hajóépítő vállalatának, a Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering és a Hyundai Heavy Industries egyesülését.
Ahány autós, annyi vezetési szokás – mondhatnánk akár. A Hyundai a vadonatúj elektromos autójával, a nemrég piacra dobott IONIQ 5-tel nem akármilyen vezetői szokással bíró közönségre lő: a kényelemre vágyó, prémium hatást is kedvelő, technológiai újításokat kereső, a rendkívül gyors töltést nagyra értékelő, de hatótávban kompromisszumra is képes autósokat, családokat célozza. Egyértelműnek tűnik ezek alapján, hogy a már most is villanyautózók táborában nagy sikert fog aratni, a legfontosabb kérdés azonban mégis inkább az, hogy a hagyományos autót hajtók számára mennyire lesz vonzó. Egy héten át teszteltük a Tesla-kihívónak is nevezett dél-koreai modellt és annak minden újítását, így például azt is, hogy képes-e valóban feltölteni egy másik villanyautót.
A fejlett világban a lakosság jelentős, a feltörekvő országokban pedig a háztartások kedvezőbb helyzetben lévő része szeretne mostanában új autót vásárolni. Ám minden szándék és a kedvező jövedelmi helyzet ellenére az autógyártók számos ok miatt nem képesek rövid időn belül kellő mennyiséget legyártani és szállítani termékeikből. A keresleti piac alapvetően így is kedvez a fundamentumoknak, de a részvénypiac nagyon eltérően reagálja le a helyzetet a különböző vállalatok papírjai esetén, ezért a technikai elemzés szemszögéből vizsgáltuk meg, hogy milyen kilátásaik vannak a legnagyobb cégeknek, részvényeik árfolyamait tekintve.
Egymilliárd dollárt invesztál az üzemanyagcellás gyártási kapacitásának bővítésébe a dél-koreai Hyundai Mobis autóipari beszállító vállalat.
Nagy tervekkel álltak elő.
Van olyan forgatókönyv, hogy egyikőjük sem nyer egyértelműen.
Gyakorlati, jól bevált módszerek.
Úgy beszél, mintha nyert volna az államban.
Tardos Gergelyt, az OTP Bank elemzési központjának igazgatóját kérdeztük.
Simák Pál a Portfolio Checklistnek nyilatkozott a Hitelezés 2024 konferencián.
Czímer Gábort, az Új Szó belpolitikai újságíróját kérdeztük a Szlovákiában kialakult helyzetről.