Jóváhagyta szerdán az Európai Bizottság a Budapest Airport felvásárlásával kapcsolatos összefonódást, azaz azt, hogy a Corvinus és a VINVCI Airports közös irányítást szerezzen a repteret üzemeltető Budapest Airport Holding felett – közölte a brüsszeli testület.
Szerdán olyan hírek jelentek meg a magyar sajtóban, miszerint a Budapest Airport megvásárlásának ügyében mostanra az lett a legfontosabb kérdés, hogy a két vevőjelölt, a magyar állam és francia partnere meg tud-e állapodni egymással. Az ügyben megkerestük a magyar állam részéről a tárgyalásokért felelős Gazdaságfejlesztési Minisztériumot. Lóga Máté, a tárca gazdaságfejlesztésért és nemzeti pénzügyi szolgáltatásokért felelős államtitkára telefonos érdeklődésünkre kifejtette: a tárgyalások elakadásáról szóló hírek nem felelnek meg a valóságnak, egy többmilliárd eurós tranzakció esetén természetes, hogy a tárgyalások hosszú időt vesznek igénybe. Leszögezte: a sikerben minden az asztalnál ülő fél érdekelt. Abban a szándékban sincs változás, hogy a tulajdonosváltás után a magyar állam többségi tulajdonos lesz, az üzemeltetési feladatokat pedig a kisebbségi részesedéssel rendelkező professzionális operátor látná el.
Rendelkezésre állnak a budapesti repülőtér megvásárlásához szükséges források, heteken belül lezárulhat a tranzakció – mondta el Gulyás Gergely a mai Kormányinfón.
Moszkva szerint ez a 12. megszállt település.
Úgy tűnik nem csak az ukrán légvédelem gyengélkedik mostanában.
Becsei András a Portfolio Checklist szombati különkiadásának vendége volt.
Nagy tervekkel álltak elő.
Tardos Gergelyt, az OTP Bank elemzési központjának igazgatóját kérdeztük.
Simák Pál a Portfolio Checklistnek nyilatkozott a Hitelezés 2024 konferencián.
Czímer Gábort, az Új Szó belpolitikai újságíróját kérdeztük a Szlovákiában kialakult helyzetről.