A Twitter közölte, hogy munkaerő-toborzó csapatának 30 százalékát elbocsátja ,- azaz kevesebb mint 100 embertől válik meg -, mivel a vezetők igyekeznek csökkenteni a költségeket, miközben az Elon Musk felvásárlásával kapcsolatos fejleményekre várnak.
A csalódást keltő második negyedéves értékesítési adatok és a rekordnak számító júniusi gyártási adatok után továbbra sem pozitívak az elemzők a Teslával kapcsolatban, a JPMorgan szerint akár további 40 százalékot is zuhanhatnak az elektromosautó-gyártó részvényei a jelenlegi szintekről.
Rossz érzés a világgazdaság jövőjével kapcsolatban, sorozatos elbocsátások és irodabezárás, földbe álló részvényárfolyam, a kínai leállások miatt csökkenő értékesítési számok: ezt az évet egyelőre nem teszi zsebre a Tesla és a legendás cégvezér Elon Musk sem, a kést most a feltörekvő kínai konglomerátum, a Warren Buffett által támogatott BYD forgatta meg az elektromosautó-gyártóban. A sencseni székhelyű BYD az év első hat hónapjában közel 80 ezerrel több elektromos járművet értékesített világszerte amerikai versenytársánál, egyes elemzők szerint a közeljövőben agresszív nemzetközi piaci terjeszkedésre lehet számítani a kínai konglomerátumtól. Ennek apropóján most megnéztük, hogy mit érdemes tudni a vállalatról: mi történt eddig idén a céggel, mit gondolnak az elemzők a kilátásokról, hogyan alakulhatnak a fontosabb mutatók és a részvényárfolyam.
Az elmúlt hetekben igencsak vegyes hírek érkeztek a Tesla háza tájáról, a kiábrándító negyedéves értékesítési adatok és a rekordhónapot jelentő júniusi gyártási adatok után most több hetes leállás következik a cég berlini és sanghaji gyárában.
A Tesla 17,9 százalékkal kevesebb elektromos járművet értékesített a második negyedévben, mint előző negyedévben, mivel Kínában a Covid-19-hez kapcsolódó leállás megzavarta a gyártást és az ellátási láncot.
A Tesla kedden közölte dolgozóival, hogy bezárják a kaliforniai San Mateo-i irodájukat, ezzel 200 munkahelyet megszüntetve. A döntésre takarékossági okokból került sor azután, hogy Elon Musk nemrég bejelentette, rossz érzése van a gazdaság jövőjével kapcsolatban. Az ügyet jól ismerők szerint a dolgozókkal már közölték a döntést, egy részük azonban továbbra is a vállalat alkalmazottja maradhat, a Wall Street Journal információi szerint egy másik irodába helyezhetik át őket. A szilícium-völgyi iroda többek között hozzájárult a Tesla forradalmi vezetéstámogató rendszerének, az Autopilotnak a kifejlesztéséhez is.
A Tesla részvényeinek közelmúltbeli zuhanása "generációs befektetési lehetőséget" teremtett az egyik legmeggyőzőbb növekedési sztoriban - mondta Garrett Nelson, a CFRA elemzője, mivel úgy véli, hogy az elektromos járművek piacvezetője hosszú távú potenciállal rendelkezik, hasonlóan az olyan technológiai diszruptorokhoz, mint az Apple és az Amazon.com néhány évvel ezelőtt.
Elon Musk 44 milliárd dollárért szeretné megvásárolni a Twittert, egy olyan tranzakció keretében, amely óriási hatással lenne a közösségi média világára. Az üzlet sorsa azonban az elmúlt hetekben egyre bizonytalanabbá vált, miután Musk a hamis fiókokkal kapcsolatos aggodalmakra hivatkozva azzal fenyegetőzött, hogy kiszáll. Kedden Musk azt mondta, hogy három olyan probléma van, amelyeket meg kell oldani, mielőtt továbbléphetne a felvásárlással.
A csütörtöki napon tartott megbeszélést Elon Musk a Twitter alkalmazottaival, ez volt az első alkalom, hogy a Tesla-vezér tárgyalt a munkatársakkal áprilisi ajánlattételét követően. A diskurzus során többek között olyan témákat érintett, mint a távmunka, a szólásszabadság, és a lehetséges földönkívüli élet, azonban szóba kerültek az elbocsátások is.
Idén már harmadszor emelt árat a Tesla az Egyesült Államokban, melynek hátterében az infláció és az ellátási láncokat érintő problémák állhatnak. Az Electrek nevű autós oldal szerint egyes modellek ára akár 6000 dollárral is emelkedett.
A szerdán közzétett adatok szerint a Tesla járművei a fejlett vezetéstámogató rendszereket érintő bejelentett balesetek közel 70 százalékát okozták tavaly június óta. A tisztviselők azonban figyelmeztettek, hogy az adatok nem teljeskörűek, és nem arra szolgálnak, hogy jelezzék, melyik autógyártó rendszerei lehetnek a legbiztonságosabbak.
A Barclays elemzője, Brian Johnson ma megjelent elemzésében azt írja, hogy a Tesla értékesítése a várakozások alatt alakul majd a második negyedév során, miután a kínai gyárat nagy mértékben hátráltatták a Covid járvány okozta lezárások, melyek hatásai az olyan kínai gyártók értékesítéseiben is megmutatkoztak, mint a Nio, az Xpeng, vagy a Li Auto.
Úgy tűnik, a kínai vezetés szigorú, zéró-covid politikája alaposan keresztül húzta a Tesla vezérének terveit. Elon Musk korábban még úgy számolt, hogy akár meglepetés is születhet a gyártás tekintetében Sanghajban a második negyedévben, belső dokumentumok viszont arról tanúskodnak, hogy jelentős visszaesés történt a termelésben.
A Teslát a UBS vételre minősítette fel, mivel úgy vélik, hogy a tőzsdei lejtmenet vonzó belépési lehetőséget biztosít egy nagy növekedési potenciállal rendelkező vállalatba való beszálláshoz.
A Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) elnöke szerint a Tesla Autopilot néven ismert vezetőtámogató rendszer a működésével kapcsolatos aggályok miatt a célkeresztjükbe került.
A BYD, a Warren Buffett által támogatott autógyártó arra készül, hogy saját akkumulátorait értékesítse a Teslának - mondta a kínai vállalat egyik vezetője az állami médiának.
A Tesla teljes létszáma növekedni fog a következő 12 hónapban, de a fizetéseknek stabilnak kell maradniuk - közölte Elon Musk, egy Twitter-fióknak adott válaszban. A vezérigazgató két nappal ezelőtt még arról posztolt, hogy a cég alkalmazottainak számában 10 százalékos leépítésre van szükség - írja a Reuters.
A napokban gyakran szerepel a nemzetközi sajtó címlapjain a Tesla és Elon Musk: a világ leggazdagabb embere elbocsátás terhe mellett felszólította a beosztottakat a legalább heti 40 órás irodai munkvégzésre, amire azonnal reagált a legnagyobb német szakszervezet, ezt követően fény derült arra, hogy egy korábbi szakszervezeti kedeményezésnél megfigyelhette az alkalmazottak online tevékenységeit a Tesla - ezután Musk a "szuper rossz gazdasági helyzetre" hivatkozva a munkahelyek mintegy 10 százalékának leépítéséről írt egy levelet az elektromosautó-gyártó vezetőségi tagjainak. Mindezeket látva nem csoda, hogy nagy eséssel nyitja a napot a Tesla részvénye.
Elon Musknak, a Tesla vezérigazgatójának "szuper rossz érzése" van a gazdasággal kapcsolatban, és az elektromos autógyártónál a munkahelyek mintegy 10 százalékát le akarja építeni - írta nemrég egy vezetőknek küldött e-mailben a világ leggazdagabb embere.