A Volkswagen azt kéri, hogy az új európai uniós kibocsátási normák bevezetését legalább 2026 őszére tolják ki, a tervezettnél valamivel több mint egy évvel későbbre, azzal a céllal, hogy 2027 őszére minden új autó megfeleljen nekik – írja a Reuters.
A VW leállítja egyes amerikai gyártású ID4 elektromos autók értékesítését az ajtók kinyílásának kockázata miatt. A vállalat chattanoogai üzemében gyártott közel 18 000 járműben hibásan működhetnek az ajtókilincsek - írja az Autonews.
A Volkswagen nem tervezi, hogy új belsőégésű motorral hajtott Golf-szériát fejleszt ki - mondta Thomas Schaefer, a cég ügyvezetője az Automobilwoche című autós szaklapnak. Ezzel az 1974 óta forgalmazott típus története véget érhet, bár tervezik, hogy elektromos változatként tovább élhet a név.
Rupert Stadler volt Audi-főnök valószínűleg az első olyan vezető lesz, akit elítélnek a dízel-kibocsátáshamisítási botrány miatt. Kedden az előzetes bírósági ítélet szerint a csalás vádja megalapozott ellene.
Az amerikai inflációcsökkentő törvénnyel szembeni EU-s válaszlépést megfelelőnek tartják az iparági szereplők, de sürgetik Brüsszelt, hogy pörgesse fel a támogatásokat a gazdasági versenyben.
A Ford nemrég közölte, hogy a vállalat elektromos jármű üzletága tavaly 2,1 milliárd dolláros veszteséget ért el, amit a belsőégésű-és flottaüzletágak által termelt 10 milliárd dolláros működési nyereség több, mint ellensúlyozni tudott.
Az európai autóeladások már a hetedik egymást követő hónapban nőttek, amit az Egyesült Királyságban és Spanyolországban tapasztalt erős kereslet és az ellátási láncokon enyhülő nyomás segítettek.
Törökország az egyre nagyobb amerikai és európai nyomás hatására leállítja a nyugati szankciós listákon szereplő áruk tranzitját Oroszországba - írja a Reuters.
Bányaipari beruházásokat tervez a Volkswagen konszern részben az akkumulátorgyártás alapanyag-beszerzési költségeinek csökkentése érdekében, részben pedig azért, hogy saját termelésből fedezze saját igényének a felét - mondta Thomas Schmall technológiai fejlesztésért felelős igazgatótanácsi tag a Reuters hírügynökségnek adott interjúban.
Az Audi Hungaria a kihívások ellenére stabil eredménnyel zárta a 2022-es üzleti évet. A világ legnagyobb motorgyárában 1 677 545 járműhajtás készült, míg a járműgyártásban 171 134 autó gördült le a gyártósorról (beleértve a brazil SKD-gyártás számára készült gépkocsikat is). A vállalat a tavalyi évben 8,4 milliárd euró árbevételt ért el és összesen 220 millió euró értékű beruházást hajtott végre. Ezzel az összberuházás értéke a vállalat alapítása óta elérte a 12,2 milliárd eurót, melynek köszönhetően az Audi Hungaria a magyar járműipar legnagyobb beruházója. Az Audi Hungaria a régió legnagyobb munkáltatójaként 11 957 munkatársat foglalkoztatott a tavalyi év végén.
A Volkswagen szerdán bemutatta egy tervezett, közel 25 000 euró (9,9 millió forint) árú, tisztán elektromos hajtású autó részleteit, amely része a német autógyártó azon törekvésének, hogy 2030-ra a VW személyautó márka európai eladásainak 80 százalékát tisztán elektromos hajtású járművek tegyék ki - írja a Reuters.
A BMW német autógyártó szerdán célul tűzte ki az autóipari szegmensben az árrés kismértékű növelését és az idei kiszállítások javítását, miközben az elektromos flotta bevezetése kapcsán is nagyobb lendületbe kapcsol - írja a CNBC.
A Volkswagen konszern az amerikai inflációellenes törvény beruházástámogatási csomagjára adott európai válasz ismeretében hozza majd meg a döntést újabb akkumulátorgyártó üzemek lehetséges helyszínéről.
A számok azt mutatják: az elmúlt néhány hónapban egyre többen és gyakrabban döntöttek úgy, hogy – látva az üzemanyagok piacán előforduló helyzetet – inkább megszabadulnak a benzin- vagy dízelfüggőségtől, és elektromos hajtásláncra váltanának. Időközben azonban ezen a téren is nagy változások történtek, jelentősen drágult a villanyautók nyilvános töltése, tabukérdések dőlnek meg (lásd rezsicsökkentés módosítása), és kritikus árszinteket léphetünk át. Vagyis az elektromos autó vásárlása mellett szóló eddigi szempontok, illetve az érvek az elmúlt időszakban elkezdtek átalakulni, így például a megtakarítási-fogyasztási matek is alapjaiban változik meg. Az általunk egy héten át tesztelt, külsőre nagyon meggyőző Volkswagen ID.5 GTX modellen keresztül bemutatjuk, mostanában milyen megfontolásokból vehet valaki villanyautót.
Az Európai Bizottság csütörtökön enyhített a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését elősegítő zöld technológiákra vonatkozó állami támogatási szabályokon, ezzel próbálva ellensúlyozni az amerikai és kínai támogatások által az európai iparra jelentett fenyegetést. A magyar kormány támogatási politikája több szempontból is érintett.
Németország több hónapnyi egyeztetés után váratlanul elbuktathatja az EU-s terveket a belső égésű motorok kivezetéséről. Az eredeti terv szerint 2035-től nem lehetne hagyományos meghajtású autókat értékesíteni, de az unió legnagyobb autóiparával bíró országa, valamint Magyarország és más tagállamok is elbuktatnák a zöld javaslatot. Most Berlin vette át a vétódiplomáciát.
Az Európa legnagyobb autógyártójának számító Volkswagen 2023-ban a bevételek és a járműszállítások jelentős növekedésére számít a 2022-es teljesítményhez képest - közölte pénteken a vállalat, az erős rendelésállományra, valamint a chiphiány és az ellátási lánc problémáinak enyhülésére hivatkozva.
Kijöttek a legfrissebb, januári statisztikák a németországi autóállományról. Most először több mint egymillió tisztán elektromos autó van az országban.
A Volkswagen konszern többféle lehetőséget vizsgál oroszországi tevékenységének az átalakítására, többek között tárgyalásokat folytat a kalugai üzemének eladásáról - közölte szerdán a konszern egyik szóvivője hírügynökségi kérdésre adott válaszként.