Előfizetői tartalom

Egy titkos gazdaság manipulálja a színfalak mögül a politikát - Ez még csak a kezdet

Az álhírek problémája központi témává vált az elmúlt egy évben, és a mai napig egyre több ország választási eredményeivel kapcsolatban merül fel. A két techóriáson (Google, Facebook) hatalmas a nyomás, hogy megoldást találjanak, míg mások a médiaértés oktatását sürgetik. Utóbbi azért is szükséges, mert a Stanford Egyetem kutatása szerint az iskolás korúak többsége egyáltalán nem tudja megkülönböztetni a valós és a hamis híreket. Szintén csak kevesen tudják, hogy ma már a videókat is épp olyan könnyű manipulálni, mint a fotókat, ami miatt a jövőben még nagyobb veszély leselkedik a kevéssé tudatos hírfogyasztókra. Többek szerint valódi krízisről beszélhetünk, de tényleg az álhírek jelentik a bajt, vagy máshol gyökerezik a probléma? És mi lehet a megoldás?

Az álhírek jelensége főleg Donald Trump amerikai elnökké választása után került a globális és a magyar közbeszéd középpontjába. Ennek oka, hogy sokakat meglepett a reality szereplő-üzletemberből lett elnök győzelme, akik a Facebookra kezdtek mutogatni, azzal vádolva a techcég vezetőit, hogy az álhírek elleni sikertelen fellépésükkel ők döntötték el a versenyt. Az elmúlt...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés