Prémium

A Tesco beszállítóit segíti a Connect Media from dunnhumby (x)

Portfolio
Egy új, a Tescóval kötött megállapodás révén - a Tesco klubkártya és mailingek mellett - a dunnhumby átveszi a Tesco in-store és online médiájának, valamint hosztesz akcióinak menedzselését. A márkák ezentúl e kibővült médiaportfólióra támaszkodhatnak és a Connect Media from dunnhumby azon egyedülálló képességére, hogy vásárlói viselkedés-elemzés alapján megtervezze, végrehajtsa, teljes körűen mérje és elemezze a kampányok vásárlókra gyakorolt hatását.
A dunnhumby több mint 8 éve dolgozik együtt a Tescóval Közép-Európában, ami alatt kiemelkedő analitikai eszközöket hozott létre, több mint 6 millió közép-európai (magyar, lengyel, cseh és szlovák) Tesco klubkártyatulajdonos vásárlói viselkedésének elemzése alapján. Az első mérhető kiskereskedelmi médiakampány 2018. január 1-től lesz elérhető.

A Connect Media from dunnhumby üzleti modellje sikeresnek bizonyult már más piacokon is; az elmúlt 4 évben a dunnhumby 2.865 eladáshelyi kampányt hajtott végre az Egyesült Királyság Tesco üzleteiben. A Connect Media from dunnhumby thaiföldi bevezetése óta eltelt két évben a dunnhumby több mint ezer kampányt bonyolított le, 200-nál is több márka és azok ügynökségei számára, 18,5 milliárd elérést generálva és 24 millió új vásárlót szerezve ezen márkáknak.

A Tesco beszállítóit segíti a Connect Media from dunnhumby
Nestlé esettanulmány

A következő esettanulmány egy Egyesült Királyságbeli Nestlé kampányt mutat be, ami integrálta a Connect Media from dunnhumby vásárlói viselkedés-elemzésen alapuló tervezését és médiaportfólióját: beazonosították és - több érintkezési ponton keresztül - releváns üzeneteket küldtek a vásárlóknak.

A kihívás

A kávé kategória a Tescóban növekedett. Ennek ellenére a kategória két legnagyobb területének - prémium- és középkategóriás instant kávék - forgalma visszaesett, amit a csökkenő vásárlószám okozott. A dunnhumby a Nescafé-val, a kategória egyik legnagyobb márkájával dolgozott együtt egy integrált kampányban, melynek célja a Tesco vásárlók elérése és a csökkenő eladás megfordítása volt.

A kampány tervezése

Első lépésként a vásárlói viselkedés-elemzéséből nyert információkat bevonták a tervezési folyamatba. Az adatok elemzése a következőket mutatta:
  • A prémium és középkategóriás instant kávék minden áruház formátumban (a nagy formátumokban volt a legnagyobb a csökkenés) és vásárlói szegmensben csökkentek.
  • Ennek oka a vásárlószám csökkenése volt, a Tesco lojális vásárlói elhagyták a kategóriát (azon vásárlók, akik a leggyakrabban vásárolnak és legtöbbet költenek a Tesco-ban).

Ha a Nescafé vissza tudná szerezni az elhagyó lojális vásárlókat és ki tudná bővíteni a már meglévő vásárlók instant kávé repertoárját, a csökkenést meg lehetne állítani.
A célcsoportot a Tesco klubkártyát használó vásárlók viselkedésének elemzésével azonosították be.

Megvalósítás

A dunnhumby és a Nestlé egy integrált kampányt hozott létre, ami széleskörűen használta a Connect Media from dunnhumby eszköztárát, beleértve a mailingeket, mintatermékeket, in-store eszközök kihelyezését és Tesco.com reklámokat.

Otthon:
  • A lojális “VIP" Nescafé vásárlók “kávéházi alkalmak" témájú mailinget kaptak, mely fő üzenete, hogy a Tescoban elérhető teljes kávé kínálat segítségével a vásárlók az otthonukban is igazi kávéházi hangulatot varázsolhatnak. A mailing részeként ingyen ajándékot kaptak, amit a helyi, nagy formátumú Tesco áruházban vehettek át.

Áruházakban:
  • A VIP vásárlók egy ingyen táskát vehettek át az 50 Tesco Extra áruházban
  • A nagy formátumú áruházak bejáratánál további mintaszóró pultokat helyeztek el
  • Látványos POS kihelyezések a kávé soron

Tesco.com (Tesco Online Bevásárlás)
  • Különböző megjelenések a Tesco Online Bevásárlás oldalán, a kedvenceknél, a különleges ajánlatok és Tesco Direkt oldalakon
  • Tematikus terméklista (bevásárló lista), a kávé választék bemutatására
  • A keresőprogram használata a meglévő vásárlók által választott termékek repertoárjának bővítésére és új vásárlók nyerésére

Kampány utáni időszak
  • 12 héttel a vásárlás után a vásárlók klubkártya kassza kuponokat kaptak az újravásárlás növelésére


Eredmények

Bár az áruházi aktivitások maradtak a kampány fókuszában, a pontos célzás és az aktivitások egymáshoz illeszkedése biztosította, hogy a vásárlók minden érintkezési ponton egy összehangolt márka-élményben részesüljenek. A kampány a következő eredményeket érte el:
  • 13%-kal nőtt a Tesco kávé kategóriája
  • 9%-kal növekedett a kosarankénti totál költés a kampány alatt
  • 24%-kal nőtt a Nestlé instant kávék forgalma
  • 35%-kal nőtt a Nescafé új vásárlóinak száma

Stephen Russell, a dunnhumby közép-európai vezérigazgatója így nyilatkozott: “A vásárlói viselkedés-elemzés alapján a márkák céljait olyan médiacsomagokkal kötjük össze, amelyek a lehető legjobb eredményt hozzák. Ezt követően pontosan lemérjük az aktivitások hatását, olyan megbízható módszerekkel, amiket a világ számos pontján levő márka és kiskereskedő partnereinkkel fejlesztettünk ki. Ez értékes információkat ad a kampány teljesítményéről, így segítve a vezetőket, hogy megérzések helyett adatokon alapuló döntéseket hozzanak."

A Tesco beszállítóit segíti a Connect Media from dunnhumby
(x)
Holdblog

Fára a majmok másszanak!

HOLD After Hours. Nyúl helyett pingvinapukák! - az ünnepek lagymatagsága helyett, legyen velünk ideges! Jó szórakozást! 00:45    A Ryanair Alapkezelő 02:55    Rosenbe

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Ennyi volt! - Lázár János rendelettel irtja ki a nyerészkedést az építőiparból

Senior web fejlesztő

Senior web fejlesztő
Vállalati Energiamenedzsment 2024
2024. április 11.
Sustainable Tech 2024
2024. április 24.
Portfolio Agrofuture 2024
2024. május 23.
GEN Z Fest 2024
2024. május 9.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?

Díjmentes előadás

Ami még az állampapírnál is jobb befektetés

Az állampapírok mellett számos más befektetési lehetőség érhető el a piacon azoknak, akik szélesebb portfóliót szeretnének építeni és hosszú távon növekedést elérni.

Ez is érdekelhet
nitrogenmuvek