Új partneri megállapodást jelentett be a dunnhumby a Tescóval: 2018. január 1-jétől a Connect Media from dunnhumby kezeli a Tesco kiskereskedelmi médiáját. A Connect Media az első vásárlóiviselkedés-elemzésén alapuló, teljeskörűen mérhető kiskereskedelmi médium. Az új szolgáltatásról, amely a Tesco valamennyi szállítóját támogatja Magyarországon, Lengyelországban, Csehországban és Szlovákiában, Stephen Russellt kérdeztük.

Mit jelent pontosan a Connect Media és hogyan támogatja az a forgalom és a márkahűség növekedését?

Erősíti a márkanövekedést a dunnhumby és a Tesco partnerségeA Connect Media - az első teljeskörűen mérhető kiskereskedelmi médium - egy olyan új szolgáltatás, amely kiegészíti a kiskereskedelmi és szállítói megoldásainkat, és amely teljes mértékben a vásárlói magatartás megértésén alapul. Mi vagyunk a változás motorja - kiskereskedőkkel és szállítókkal dolgozva, valamint az adatelemzés tudományának legújabb eredményeit használva, növeljük a vevők vásárlói élményét, amely később a forgalomban és a márka teljesítményében is megmutatkozik.

Hogyan járul hozzá a Connect Media a marketingköltések optimalizálásához és segíti elő a márkastratégia megvalósulását?

A dunnhumby stratégiai folyamata, az általa kezelt adatokból származó szerteágazó tudás, valamint a képessége, hogy több csatornában is szolgáltasson médiamegjelenést, több mint 25 éve jelent versenyelőnyt az olyan ügyfelek számára, mint a Tesco, a Coca-Cola, és a Procter & Gamble. Minden a vásárlói viselkedés mély megértésén alapszik. Ez a tervezési fázissal kezdődik, amely során megértjük a vásárlókat, a szokásaikat, majd a további kifinomult adatelemzés eredményeképpen releváns, az adott márka céljait szolgáló médiakampányt alkotunk.

A Connect Mediát már bevezették Európa és Ázsia néhány országában. Hogyan tudja az új szolgáltatás támogatni a vállalatokat és növelni márkáik in-store teljesítményét hosszú távon?

Amikor egy vállalat felülvizsgálja költségvetését, elsőként gyakran a marketingköltséget csökkenti. Ennek oka, hogy a felsővezetői szintű döntéshozók előtt gyakran nem bizonyított, hogy miként járulnak hozzá a marketingköltések az eredményességhez. A Connect Media specifikus, mély ismeretet ad az adott márkáról, hatékonyságát világszerte értékelik, különösen a felsővezetői szintű döntéshozók. Összeköti a célokat - például az eladást - egy, a lehető legjobb eredményt hozó, vásárlóiviselkedés-elemzés alapján összeállított médiacsomaggal, majd részletesen méri és elemezi az adott tevékenység hatását. Ez a marketingszakemberek számára értékes betekintést ad a kampány teljesítményébe és lehetővé teszi számukra, hogy a megérzések helyett, adatokon alapuló döntést hozzanak.

Mennyire hatékonyak a Connect Media kampányok? A különböző piacokon végzett esettanulmányaik némelyike kétszámjegyű növekedést, magas megtérülést és a vásárlók költséghatékony elérését mutatja, különösen a TV-kampányokkal összehasonlítva.

Ez a kampány felépítésén és az ügyfél által használni kívánt médiamixen múlik. Mi minden esetben az ügyfél konkrét céljaihoz igazodó csomagot javaslunk. Kiváló referenciák és esettanulmányok állnak rendelkezésünkre a világ minden tájáról, és szeretnénk a sajátjainkat is felépíteni.

Hogyan lett a Tescóval való partnerség az alapja annak a kiskereskedelemben egyedülálló, innovatív megoldásnak, mely növeli a márka iránti hűséget és annak forgalmát? Ez különbözik más ügynökségek által szolgáltatott in-store kampányoktól?

A Tescóval több mint 8 éve kötöttünk partnerséget Közép-Európában, ami alatt kiemelkedő analitikai eszközöket hoztunk létre, több mint 6 millió közép-európai (magyar, lengyel, cseh és szlovák) Tesco klubkártyatulajdonos vásárlói viselkedésén alapuló elemzés alapján.

A Tesco egyes kategóriákra vonatkozó terveivel összehangoltan, a legjobb időzítést javasoljuk az adott kampányhoz, és a klubkártya adatait használva találjuk meg a leghatékonyabb üzleteket. Változatlanul magas minőségű nyomdai szabványok, profi installáció és gyors megvalósítási riport biztosítja, hogy a lehető legtöbb vásárló lássa, a lehető legjobban megvalósított kampányt.

Végül, a kampány részletes elemzése - amely szintén a vásárlók aktuális viselkedésén alapul - segít megérteni a vásárlók visszajelzéseit, így optimalizálva a következő aktivitások tervét.

Ki dolgozhat a Connect Mediával? A szolgáltatás Közép-Európában csak a Tesco szállítói számára érhető el?

Az új szolgáltatást a Tesco szállítóinak szánjuk és három eseményen mutatjuk be, ahol a szállítóknak lehetőségük lesz azt működés közben is megismerni.
Ezzel párhuzamosan találkozunk a legfontosabb szállítókkal, hogy megértsük azok igényeit és megismertessük velük az új lehetőséget. Hiszünk az ügyfelekkel való partneri együttműködésben és a személyre szabott ajánlatokban - és pontosan ilyen módon fogjuk működtetni a Connect Mediát is.
Erősíti a márkanövekedést a dunnhumby és a Tesco partnersége


(x)