Hazánkban jelenleg több mint 300 franchise hálózat működik. Ágazati megoszlás szerint, a hazai franchise szektoron belül a legnagyobb súlyt az élelmiszer kiskereskedelem képviseli (COOP, SPAR, stb.), majd ezután következnek a pékségek (Fornetti, Pékpont, P&P), majd az ingatlanközvetítéssel és gyógyszer kereskedelemmel foglalkozó hálózatok.

Az elmúlt években gombamód szaporodtak a franchise üzletek, amint azt Mandel Katalintól a Magyar Franchise Szövetség főtitkárától megtudtuk, a Magyar Franchise Szövetségnek 70 regisztrált tagja van, ők összesen 14 000 egységgel/ üzlettel rendelkeznek, amelyből 10 000 franchise partnerek tulajdonában van. A magyarországi franchise hálózatok 70%-a hazai, 30%-a pedig külföldi alapítású.

A franchise üzleti modell népszerűségét annak köszönheti, hogy kiszámíthatóbb, mintha egy teljesen új vállalkozás beindításába kezdenénk. A modell lényege, hogy franchise díj befizetéséért cserébe a vállalkozó megkapja a márkanév használati jogát, know how-t, valamint folyamatos támogatásban is részesül. Amennyiben egy jól működő hálózathoz csatlakozik, a bukás kockázata is sokkal kisebb, hiszen egy kipróbált, máshol már bizonyított, jól működő recept alapján vezetheti kezdő vállalkozását. További előnye, hogy a vállalkozó megőrzi függetlenségét, ugyanakkor nem marad egyedül az üzletmenetben, a felmerülő problémák kezelésében.

Annak, akik most gondolkoznak franchise hálózathoz való csatlakozáson, jó lehetőséget biztosít a 2018. február 1-én a megrendezésre kerülő Franchise Börze. A Franchise Börzén azokkal a hálózatokkal lehet találkozni, akik szintén új üzleti partnereket keresnek. Aki ellátogat a kiállításra több régóta sikeresen működő hálózat mellet (Fornetti, a Duna House, a Borháló vagy az Otthon Centrum) új, fiatal, de már bizonyított hálózatokkal is megismerkedhet. -nyilatkozta Mandel Katalin. A kiállítást konferencia kíséri, ahol előadásokat, kerekasztal beszélgetéseket hallgathatnak résztvevők a franchise vállalkozásról.

Regisztráció, további információ www.franchise.hu

(x)