Egy új-zélandi kiberbiztonsági vállalat kifejlesztett egy chatbotot, ami a csaló e-mailekre kezd el válaszolgatni. Az egész lényege, hogy amíg a csalók idejét húzza, addig sem tudnak más átverésekkel foglalkozni.

A "re:scam" nevű chatbotot a Netsafe rakta össze, szándékosan hibákat és gagyi humort is építettek a rendszerbe, hogy valóságosabbnak tűnjenek az üzenetek. A szoftvert azért fejlesztették ki, mert csak tavaly mintegy 11,7 millió dollárnyi veszteséget jelentettek nekik olyan emberek, akiket online csalók vertek át.

"A legtöbb chatbotot azért hozták létre, hogy hasznos és hatékony legyen - a Re:scamet azért hoztuk létre, hogy haszontalan és hatékonytalan legyen, hogy a csalók idejét rabolja," mondta a Netsafe vezére.

Az MI például számjegyenként küld át kamu bankszámlaszámokat a csalóknak, vagy éppen idegességet, bizalmatlanságot színlel, a csalók pedig jellemzően álláspontjuk hosszas bizonygatásába kezdenek.

Ha valaki egy scam üzenetet kap, érdemes azt elküldeni a me@rescam.org címre, az MI automatikusan átveszi majd a levelezést. A szolgáltatás persze még csak angol nyelven elérhető.

Íme egy videó a működéséről:


(Daily Mail nyomán)