Világszerte egy sor olyan kerékpárt lehet kapni, melyek többe kerülnek, mint egy autó. nemrég a CNBC készített egy összeállítást ezekről a biciklikről, melyeket jellemzően profi versenyzők használnak.

A CNBC nem állította, hogy a világ legdrágább kerékpárjait találta meg, mindössze megpróbáltak bemutatni néhányat, melyek közel tízezer fontba (3,3 millió forintba) kerülnek jelenleg a piacon. Ez az összeg majdnem a duplája például egy Dacia Sandero 6000 fontos árának, dollárban pedig a 13 ezres összegért már egy Nissan Versát lehet kapni Amerikában.

Itt van például rögtön elsőként a brit Evans Cycles által fejlesztett BMC Teammachine, melyet sokan csak a világ legnyerőbb kerékpárjának tartanak, annyi versenyt nyertek vele. A 10 ezer fontos árért cserébe már elektromos váltót és tárcsaféket is ad a gyártó.

3 millióért vennél autót? Pedig biciklit is kapsz ennyiért


Forrás: Evans Cycles


A legtöbb speciális kerékpár váza karbon-ötvözetből készül, ezek közül is kiemelkedik a német Canyon Ultimate CF Evo névre keresztelt modellje, mely 11 600 fontba kerül. Aki ezt az összeget kifizeti, az cserébe elmondhatja, hogy valószínűleg a világ egyik legkönnyebb biciklijén ülhet, hiszen a váz anyaga a japán védelmi minisztérium tesztjén is átment - írja a CNBC.

Vannak olyan kerékpártok, melyeknek limitált példányszámuk adja az egyediségüket, akárcsak a sportkocsik esetében. Az egyik olasz gyártó például Ernesto Colnago vállalkozó 85. születésnapjára fejlesztett egy járgányt, melyből stílszerűen mindössze 85 darab készült. Aki ezek közül egyet megvesz kicsit több mint 3 millió forintért, az elmondhatja, hogy ugyanolyan bicaja van, mint Luca di Montezemolo volt Ferrari-főnöknek.

3 millióért vennél autót? Pedig biciklit is kapsz ennyiért


Forrás: Sigmasport


Természetesen az is előfordulhat, hogy egy kerékpár a speciális használat miatt kerül annyiba, amennyibe. Erre példa a Cervelo triatlonra fejlesztett biciklije, amivel valószínűleg senki nem szaggatna végig a városon, és nem csak azért, mert furcsán néz ki, hanem azért, mert 4,5 millió forintba kerül. Érdekesség, hogy a váltók már vezeték nélkül működnek, így a kábeleket is sikerült megspórolni.

3 millióért vennél autót? Pedig biciklit is kapsz ennyiért


Forrás: Cervelo


A címlapkép forrása: Philippe Lopez/AFP