A Volkswagennek nem csak az elektromos autózás területén vannak nagyratörő tervei. A kamion- és buszgyártás területén is egyre nagyobb hangsúlyt kaphat az elektromos hajtás és az automatizált technológiák alkalmazása.
Kereskedés Volkswagen-részvényekkel a Portfolio Online Tőzsdén!


A Volkswagen csoport kamion és busz üzletága 1,4 milliárd eurót fektet be olyan új technológiák fejlesztésébe, alkalmazásába, mint az elektromos hajtáslánc, automatizált vezetési rendszerek és felhőalapú szoftveres megoldások
- jelentette ki Andreas Renschler, a divízió vezetője szerdán.

Az elektromos hajtásláncot a Volkswagen az amerikai Navistarral együtt fejleszti és alkalmazza majd a járműveiben. A szeptemberben bejelentett együttműködéstől azt várják a felek, hogy fel tudják gyorsítani a fejlesztéseket és a gyártást, amelynek köszönhetően már 2019-ben megjelenhetnek elektromos járműveik a forgalomban.

A Volkswagen igyekezete nem véletlen, Renschler elmondta, hogy várakozásaik szerint az elektromos kamionok 5 százalékos piaci részesedéssel rendelkeznek majd a helyi szállításban 2025-ben.

A Volkswagen tervei szerint az MAN és a Scania már jövőre elkezdi szállítani elektromos buszait Európa nagyvárosaiba, kiegészítve ezzel alternatív meghajtású buszpalettáját, amely jelenleg biodízel, hibrid és sűrített földgáz (CNG) meghajtású járművekből áll.

A Volkswagen az automatizált rendszereivel először zárt területekre akar koncentrálni, mint például a repülőterek, vagy gyárak, üzemek parkolói. Automatizált járműveikkel már két éven belül megjelenhetnek a piacok, a fejlesztések a leendő partnerekkel együttműködve már javában folynak.

(Automotive News)