Előfizetői tartalom

Nagyító alatt - a Mazda Magyarországon

Hámor Iván
A Mazda kifejezetten szögletes, majd az azt követő gömbölyű korszakát a hangzatos Zoom-zoom vette át, mely keretében olyan autókat kezdett készíteni a japán gyártó, melyek nem csak egyszerűen közlekedési eszközök voltak, hanem annál többet nyújtanak használóiknak, elsősorban vezetőiknek. A váltás Magyarországon egybe esett a márka hírnevét megalapozó haszonjárművek kifutásával is, így teljes stratégiaváltásra volt szüksége a képviseletnek. Erről, az azóta eltelt időszakról Együd Tibort, a Mazda Motor Hungary Kft. ügyvezetőjét kérdezte a Portfolio.hu.

Portfolio.hu: A Mazda mára teljesen levetkőzte "haszonjárműves" imázsát, pedig egykor sokat köszönhetett az E2200-nak, később pedig a B2500-nak. Nem hiányoznak most ezek a modellek a palettáról? Együd Tibor: 2001-ben szűnt meg az E2200 gyártása. A következő 3 évben a hazai piacon négyszeresére nőttek a Mazda személyautó eladások, ami bőven kompenzálta a kieső kisteherautó...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés