Közel 15 százalékkal, új csúcsra nőtt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér forgalma 2017-ben. A 13,1 milliós utasforgalom mellett a kiszolgált légi teheráru mennyisége is rekordot döntött: több, mint 127 000 tonna érkezett vagy indult légi úton. A Budapest Airport 2017-ben is folytatta intenzív beruházási programját, a BUD 2020 fejlesztési tervet, amelynek keretében 2020-ig 50 milliárd forintot fordít a repülőtér modernizálására és bővítésére - áll a Budapest Airport közelményében.

2017 legfontosabb számai:
  • Utasszám: 13 097 239 fő, ez 14,5 %-os növekedés 2016-hoz képest
  • Cargo mennyiség: 127 145 tonna, ez 13,4 %-os növekedés
  • Havi egymillió feletti utasforgalom áprilistól decemberig, 9 hónapon át
  • Legforgalmasabb hónap: augusztus, 1 330 092 utas
  • Legtöbb légi teheráru: november, 12 149 tonna
  • 2013 óta több mint 50 %-os utasszám-emelkedés


Minden tekintetben remek év volt 2017 a magyar légiközlekedésben. Budapestről 44 légitársasággal 45 ország 125 repülőterére lehetett közvetlenül eljutni, ami minden korábbi évnél színesebb kínálatot jelentett. Nemcsak új járatok nyíltak, hanem a meglévő útvonalakon is bővült a kínálat. Új szolgáltatók léptek be a piacra, illetve a már jelenlévők is bővítettek nagyobb kapacitású repülőgépekkel, vagy járatszám növeléssel - áll a Budapest Airport közleményében.

A Budapest Airport 2017-ben számos új beruházást indított, illetve adott át, köztük a BUD 2020 fejlesztési program egyik zászlóshajóját, az új B oldali utasmólót, amelynek munkálatai tavaly év elején kezdődtek, és a tervek szerint idén a nyári forgalmi időszakban már át is adják a forgalomnak a létesítményt. Az 1. Terminál mellett két új logisztikai központot adtak át a TNT és a DHL Express számára. Ezer férőhellyel bővült a repülőtéri parkolóhelyek száma, amelyek már összesen 4 700 autó számára kínálnak helyet.

A 2A után már a 2B Terminálon is több check-in pult fogadja az utasokat: összesen 11 új pultot alakítottak ki egy új, 400 négyzetméteres várótérrel együtt. Az átalakítás érintette a terminál légi oldalát is, ahol az üzletek és az utas útvonalak nagy részét is újra kellett tervezni. Az utasbiztonsági ellenőrzés eszközei is megújultak, a meglévő berendezéseket vadonatúj testszkennerek egészítik ki, amelyek felgyorsítják az ellenőrzés folyamatát.

A repülőgépek által használt területek is nagy változáson estek át: új gurulóút épült, és az 1-es futópályán nagyszabású burkolatcserét hajtottak végre mintegy 900 méter hosszan.