Tőzsdére megy a Netpincér anyavállalata, a Delivery Hero. Már a kibocsátás részleteit is tudni, hogy hány darab részvényt adnának el a tulajdonosok, hogy hány darab új részvényt bocsátanának ki, milyen áron és hogy mikor kezdődhet a kereskedés.
Portfolio Online Tőzsde - részvénykereskedés biztonságban: stabil, banki háttér, BEVA garancia

Az elsődleges részvénykibocsátás során 18,95 millió darab új részvényt bocsátana ki a Delivery Hero, a jelenlegi tulajdonosok pedig 15 millió darab részvényt adnának el (és további 5,0925 millió darabot túljegyzési opcióval).

A tervezett kibocsátási ár 22-25,5 euró.

A végső ár a könyvépítés során határozódik meg. Ez azt jelenti, hogy az új részvények kibocsátásából 417-483 millió euró folyhat be, a tulajdonosok pedig 330-382 millió euró értékben adhatnak el részvényeket. Ha a túljegyzési opcióval is számolunk, akkor a részvénykibocsátás értéke megközelíti az 1 milliárd eurót (pontosan 927 millió euró lehet).

Az új részvények kibocsátásából származó összeget elsősorban hitelek visszafizetésére és a terjeszkedésre fordítaná a cég - áll a tájékoztatóban. Az egyik tulajdonos, a Rocket Internet exitjére is sor kerül a kibocsátás során, a német inkubátorháznak ugyanis szüksége van új forrásokra, ezért adná el a 35 százaléknyi részesedésének nagy részét. Bennfentesek szerint a friss forrásokból elsősorban marketingre költene többet a cég.

Az ételkiszállító cég részvényeivel június 30-án kezdődhet a kereskedés a frankfurti tőzsdén.

A jegyzés június 20-án kezdőik és 28-án zárul, így a végső árat június 28-án publikálja a cég.

A Delivery Hero egyébként még mindig veszteségesen működik, tavaly EBITDA szinten 116, 2015-ben pedig 175 millió euró veszteséget ért el, a cég vezérigazgatója, Niklas Ostberg szerint azért, mert a nagy versenytársakkal, például a Grubhubbal vagy a Just Eattel szemben a Delivery Hero kevésbé érett piacokon működik és a versenytársaknál többet költ marketingre.

Viszik a tőzsdére a Netpincért is

Forrás: Delivery Hero

A Delivery Hero globális ételrendelési portált 2011-ben hozták létre, a vállalat több mint 6 ezer alkalmazottat foglalkoztat, ebből több mint ezren a berlini központban dolgoznak, a platformhoz több mint 40 országban több mint 150 ezer étterem csatlakozott. A Delivery Hero Európán kívül a Közel-Keleten, Dél-Amerikában és Ázsiában is jelen van, részben akvizíciókon keresztül nőtt nagyra, a nagy dobás az volt, amikor tavaly év végén megvásárolta a nagy versenytársat, a Foodpandát, ezzel az akvizícióval került a Netpincér is a Deivery Hero portfóliójába.

A hazai piacvezetőt, az 1999-ben alapított Netpincért 2014 decemberében vásárolta meg a Delivery Heróhoz hasonlóan szintén a német startup inkubátorházból, a Rocket Internetből indult Foodpanda, a Foodpandát pedig tavaly decemberben vette meg a Delivery Hero, így került a Netpincér is a Delivery Hero portfóliójába. A Netpincér (Viala Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.) bevétele tavaly 1,06 milliárd forint, adózott eredménye 154 millió forint volt, a vállalat 2016-ban 30 alkalmazottat foglalkoztatott.

A címlapkép forrása: Shutterstock