audi

Miért volt sikeres az Audi-sztrájk? - Három nyomós oka volt!

Az Audi-sztrájk eredményessége azt mutatja, hogy munkavállalók alkupozíciójában valami megváltozott. Nem csak a munkaerőhiány miatt lehetett sikeres a munkabeszüntetés, hanem mert kiderült, a győri Audi szerepe az európai termelési láncban óriási. Összegeztük a tapasztalatokat.

Az Audi-sztrájk új helyzetet teremtett - Csak két napig volt elég a béremelés

Szerdán véget ért az Audi-sztrájk, amelynek eredményeként a dolgozóknak sikerült kiharcolniuk számos egyéb követelésük mellett a 18%-os, de minimum 75 ezer forintos béremelést. A megállapodás új helyzetet teremtett számos beszállítónál, ahol a korábbi béremelésnek csak addig örültek a dolgozók, amíg nem tudták, hogy milyen alkut kötöttek az Audinál - írja a Kisalföld.

Elmentek a falig a győri audisok, itt vannak a tanulságok

Nagy sikert értek el a szakszervezet vezetésével a győri Audi dolgozói, az egy hetes sztrájk eredményeként szinte az összes követelésüket teljesítette az autógyártó. A munkabeszüntetés a munkavállalók, a munkáltatók és a szakszervezetek számára is sok tapasztalattal szolgált, megmutatta azt, hogy milyen erős a győri dolgozók alkupozíciója, hogy a győri üzem kiesése a konszern más egységeit és a győri gyár beszállítóit is gyorsan megbénítja, rávilágított a just in time rendszerben rejlő kockázatokra, és témaként újra előkerültek a transzferárak, amik alaposan megnehezítik a konszern üzemei közötti összehasonlításokat. Összegyűjtöttük a sztrájk legfontosabb tanulságait.

Itt az Audi-sztrájk egyik legfontosabb tanulsága

Az egyhetes győri Audi-sztrájkkal nemzetközivé vált a szakszervezeti mozgalom - mondja Dávid Ferenc közgazdász. Szerinte a sztrájk egyik legfontosabb tanulsága, hogy az európai sztrájkkultúra elérkezett Győrbe, amiben nagy szerepet játszik az egyik legnagyobb német szakszervezet segítsége is.

Audi: ilyen volt Magyarország legnagyobb sztrájkja képeken

Az elmúlt közel két hét az Audi győri gyárában zajló bértárgyalásokról és sztrájkról szólt, de nemcsak idehaza. A hazai versenyszféra eddigi legnagyobb sztrájkja külföldön is hullámokat vetett, más VW-gyárak is kénytelenek voltak leállni. Most képeken mutatjuk meg az elmúlt néhány nap eseményét.

Dűlőre jutottak egymással az Audi dolgozói és a cégvezetés

Az egyhetesre meghirdetett maratoni sztrájk utolsó napján, azaz szerda délután, megszületett a bérmegállapodás az Audi Hungária és az Audi Hungária Független Szakszervezet között - erősítette meg a korábbi értesüléseket a Portfolio-nak Szimacsek Tibor szakszervezeti vezető. Ezzel a sztrájk véget ért, ma 20 órától helyreáll a termelés a győri gyár teljes területén.

Audi-sztrájk:

Audi-sztrájk: "Ez csoda, ilyet senki nem csinált előttünk Magyarországon"

Maratoni tárgyalássorozat után, az egyhetes sztrájk utolsó napján állapodott meg a győri Audi-gyár vezetése és a szakszervezeti tárgyalódelegáció. Csalogány György, az AHFSZ elnökhelyettese a Népszavának felvillantotta, hogy hogyan is élték meg az elmúlt napokat.

Előkerült egy ábra a magyarok kizsákmányolásáról - magyarázkodhat az Audi

A hivatalos adatok szerint a járműiparban olyan nagy a magyar autógyárak előnye egész Európában, ami egyáltalán nem magyarázza a hazai dolgozók alacsonyabb béreit. Sőt ez alapján valójában a magyarok kereshetnének a legjobban. Az adatokra adódik egy másik magyarázat is, ám nem biztos, hogy ez sokat erősít az Audi érvein.

Itt a kijózanító pofon az Auditól - Ezt nem teszik zsebre a dolgozók

A szakszervezet közzétett több, az Audi Hungária Zrt. (AH) árbevételéhez és a hozzáadott értékéhez kapcsolódó számot korábban. A vállalat erre reagálva közzétette most "Pénzügyi beszámolók elemzésének csapdái" című írását, amelyben igyekszik felhívni arra a figyelmet, hogy a szakszervezet által közzétett számok alkalmatlanok a konszern-telephelyek bárminemű összehasonlítására.

Döntött a Volkswagen: 500 főt elbocsát és csökkenti a műszakok számát

A Volkswagen bejelentette csökkenti dolgozóinak létszámát és bizonyos modellek esetében a műszakok számát szlovákiai gyárában. Pozsonyban rég került sor leépítésre, a járművek iránti csökkenő kereslet, valamint a cégcsoport azon törekvése, hogy hatékonyabbá tegye a helyi gyártást, viszont rákényszeríti a németeket erre a lépésre.

Nagyon erős a magyar Audi-sztrájk, megtörheti a németeket

Múlt hét csütörtök óta sztrájkolnak a munkavállalók az Audi győri üzemében, a munkabeszüntetés már a VW-konszern német üzemeit is kezdi megbénítani. A győriek alkupozíciója kifejezetten erős, hiszen a világ egyik legnagyobb autógyártójának 32 üzemét a világ legnagyobb motorgyárának számító győri gyárból látják el motorokkal, így ha itt áll a gyártás, akkor előbb-utóbb más VW-csoportos üzemekben is megérzik a magyarországi leállás hatását. A magyar sztrájk azonban az Audi számára kifejezetten kellemetlen időpontban jött, a német cég ugyanis pont múlt hét csütörtökön jelentett be ambiciózus tervet, aminek a teljesítése a bevételek növelés mellett vélhetően csak masszív költségcsökkentéssel lehetséges. Megnéztük, milyen eredménnyel jártak az elmúlt években a konszern kelet-európai üzemeiben a sztrájkok vagy sztrájkfenyegetések.

Audi-sztrájk: nincs még új tárgyalási időpont

A munkáltató javaslatára a szakszervezetek két másik változattal válaszoltak, de mégsem egyeztek meg a felek, így folytatódik a sztrájk az Audiban. A munkabeszüntetés már a nemzetközi ellátási láncban is fennakadásokat okoz. Ma délután a szakszervezet tájékoztató gyűlést hívott össze, a további tárgyalásokra még nincs hivatalos időpont.

Audi-sztrájk: ezért nem egyeztek meg tegnap a felek

Audi-sztrájk: ezért nem egyeztek meg tegnap a felek

Az Audi Hungária Független Szakszervezet szerint a tegnapi tárgyalásokon azért nem született megegyezés, mert a munkáltató nem javított érdemben az ajánlatán, csupán egy gazdasági "csiki-csukit" játszott a munkavállalókkal.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Így alakul péntektől a benzin ára
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.