Soha nem volt még ilyen gyenge január az európai autóértékesítésekben
Még soha nem helyeztek forgalomba olyan kevés új autót januárban az Európai Unióban, mint az idén - írja az MTI az ACEA adatai alpaján.
Még soha nem helyeztek forgalomba olyan kevés új autót januárban az Európai Unióban, mint az idén - írja az MTI az ACEA adatai alpaján.
Közzétette előzetes 2021-es adatait a Mercedes-Benz, ami alapján a tavalyi évet 14 milliárd eurós működési eredménnyel zárhatta a vállalat. A hírt jól fogadtak a befektetők, emelkedik a részvények árfolyama a német tőzsdén – írja a Reuters.
Az elmúlt hetek télies időjárásának hatására ismét százezernyi kátyú lepte el a hazai közutakat. A veszélyes úthibák okozta káresemények miatti kártérítési igényeknek továbbra is mintegy felét fogadják csupán el az illetékes útkezelők. A körültekintő dokumentáció és egy évi néhány ezer forintos kátyúbiztosítás azonban alapvetően növeli a kártérítés esélyét – hívja fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ).
Hamarabb kell lépniük az autóvásárlást tervező cégeknek, magánszemélyeknek a korábbi időszakhoz képest – hívta fel a figyelmet a Magyar Lízingszövetség, amely szerint nemcsak az autógyártást hátráltató chiphiány miatt emelkedő árakat, hanem az összes fenntartási kiadást számba kell venniük a vásárlásnál. A lízingpiac számára az autópiaci megtorpanás kedvezőtlen, de a vállalkozások eszközbeszerzési kedve derűlátásra adhat okot.
A Magyar Autóklub és a Magyar Nemzeti Bank is kifogásolta a korábbi években, hogy a biztosítók túlzott, akár a kötelező biztosítások alapdíjának két-háromszorosát is elérő károkozói pótdíjat számoltak fel a kárt okozó autósoknak, egyes díjosztályokból pedig akár ki is árazták őket. Friss közleménye alapján a Magyar Autóklub előrelépést lát azóta e téren.
Tavaly nem egészen egy év alatt több mint másfélszeresére emelkedett a közúti forgalomban lévő tisztán elektromos gépkocsik száma. Bár számtalan anyagi és egyéb érv szól az elektromos autók vásárlása mellett, a vásárlás mérlegelésekor nem szabad megfeledkezni az olyan költségekről sem, mint a gépjármű biztosításai, illetve, hogy a casco egyes esetekben kötelező is lehet – emlékeztet a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ).
A járvány okozta összeomlás után a legtöbb szereplő erőteljes felpattanásra számított az autóiparban 2021-ben. A drámai méreteket öltő globális chiphiány, a beszállítói lánc problémái, a megugró szállítási költségek és az elszálló nyersanyag- és energiaárak viszont darabokra zúzták ezeket az optimista várakozásokat. Az Európai Unió autópiaca az áhított növekedés helyett tovább zsugorodott tavaly, zsinórban második éve adtak el 10 milliónál kevesebb autót a kiemelten fontos régióban. Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) legfrissebb statisztikáiból az is kiderült, melyek voltak 2021 legjobban és legrosszabbul teljesítő autómárkái.
A francia Société Générale autólízingcége, az ALD 4,9 milliárd euróért megvásárolja versenytársa, a Magyarországon is ismert LeasePlan 69 százalékát.
Az elemzők várakozását messze meghaladó számokat közölt előzetesen a Tesla: 308 600 autót értékesítettek a 263 ezres elemzői várakozásokkal szemben, és több mint 305 840 autót gyártottak 2021 utolsó negyedévében.
A Toyota 30 akkumulátoros elektromos autót mutat be 2030-ig, ezzel teljessé teszi az Európában már most 60 százalékban öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő vállalat globális akkumulátoros elektromos autó kínálatát - közölte a cég az MTI-vel szerdán.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) vezetői körlevélben adott útmutatást a biztosítóknak, hogy a nem-életbiztosításoknál felmerülő – leggyakrabban a kötelező gépjármű-biztosítási balesetekhez (kgfb) kötődő – személyi sérüléses károknál miképp járjanak el a kárrendezésnél, ha például a sérültté, rokkanttá váló károsultaknak (vagy az elhunyt károsultak hátramaradt özvegyeinek, árváinak) nem járadékszolgáltatást kínálnak, hanem annak egy összegű megváltását kezdeményezik.
A világ legnagyobb, közlekedési adatplatformok közötti együttműködése jött létre a NAPCORE projekt elindulásával. A huszonhat uniós tagállam és további partnereik kapcsolják és hangolják össze, teszik egységessé, átjárhatóvá és átláthatóvá már meglévő adatrendszereiket, hozzájárulva az elektromos és az önvezető autózás térnyeréséhez is.
11 százalékkal esett a budapesti személyautók átlagos kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási állománydíja az idei harmadik negyedévben 2020 azonos időszakához képest. Az országos átlagos állománydíj 44 ezer forint, ami megegyezik az előző negyedéves értékkel, az előző évi adathoz képest viszont 3 százalékkal alacsonyabb. Az országos szinten mérsékeltebb csökkenés hátterében a Budapesten kívüli átlagdíj változatlansága áll, de ott korábban nem is történt a budapestihez hasonló emelkedés. Emellett a taxik átlagdíja is csökkent 22 százalékkal – olvasható az MNB friss negyedéves KGFB-indexében.
Alig több mint két napja maradt a közel egymillió érintett gépjármű-tulajdonosnak arra, hogy eldöntse, lecseréli-e év végi évfordulós kötelező biztosítását, vagy sem: a felmondásoknak szerda éjfélig el is kell eljutniuk a biztosítókhoz. A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) tapasztalatai szerint a piacon bekövetkezett díjcsökkenés aktivizálta a gépjárművek üzembentartóit, akik közül az időszak végére mintegy százezren váltják kgfb-szerződésüket egy kedvezőbbre.
A tavalyinál 8%-kal kisebb, 24 ezer forintos átlagdíjat hozott eddig az év végi évfordulós kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampány, az ügyfelek 62 százaléka a következő évre három szereplőnél, az Union, a Genertel és az Uniqa biztosítóknál kötött szerződést – közölte saját adatait az eddig 14 ezer tényleges megrendelést regisztráló Netrisk.hu.
Jövőre átlagosan hét százalékkal kell többet fizetnie azoknak, akikről kiderül, hogy érvényes kötelező gépjármű felelősségbiztosítási szerződés (kgfb) nélkül vesznek részt a közúti forgalomban. A jövő évre vonatkozó fedezetlenségi díjtáblázat már tanulmányozható a mabisz.hu oldalon, áll a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) közleményében.
Növekedett a magyar lízingpiac az idén: a harmadik negyedévben a finanszírozott összeg 512 milliárd forintra emelkedett, azaz 14,5 százalékkal nőtt. A bővülés azonban elsősorban az eszközök, köztük a járművek drágulásával magyarázható, az új szerződések száma ugyanis mindössze 1 százalékkal emelkedett - közölte a Magyar Lízingszövetség.
A Budapest Bank, az MKB Bank és a Takarékbank ezen a héten bejelentett kétlépcsős egyesülését megelőzve a Magyar Bankholding lízingtársaságai már január 1-jétől egységesen, Euroleasing márkanév alatt folytatják a tevékenységüket.
A november elején kezdődő év végi kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampány még idén is csaknem egymillió gépjárművet, köztük mintegy 550 ezer személygépkocsit érint majd, az év végi váltási időszakban 100 ezer szerződésváltásra számítanak a szakértők - közölte a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) az MTI-vel.
A kétéves használt járművek gyakorlatilag ugyanannyiba kerülnek, mint az újak – írja a Paraméter.sk a Pravda cikke alapján. A dolog oka az autóipar sújtó globális chiphiány, ami miatt nehéz új autóhoz jutni.
Még nem késő regisztrálni az AI in Business rendezvényünkre!
Figyelmeztetést adott ki a WHO.
Már holnap szavazhat a szenátus.
Nemzetbiztonsági aggályokra hivatkoztak.
Hírfolyamunk az ukrajnai háborúról percről percre.
A légvédelmet erősítik meg.
A magyarok fejében az él, hogy Románia fejletlenebb ország, de ez már nincs így.
Mire készül az EU?
Közvetlenül lehet őket Brüsszelben megpályázni.