A november elején kezdődő év végi kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampány még idén is csaknem egymillió gépjárművet, köztük mintegy 550 ezer személygépkocsit érint majd, az év végi váltási időszakban 100 ezer szerződésváltásra számítanak a szakértők - közölte a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) az MTI-vel.
A kétéves használt járművek gyakorlatilag ugyanannyiba kerülnek, mint az újak – írja a Paraméter.sk a Pravda cikke alapján. A dolog oka az autóipar sújtó globális chiphiány, ami miatt nehéz új autóhoz jutni.
Nem tervezi bezárni makói gyárát a Continental, de a fennmaradás érdekében meg kellett hoznia a 140 fős létszámcsökkentésről szóló hétfői döntést. Ha nem tudja a 2016-ban kapott állami támogatásához kapcsolódó jövőbeni kötelezettségeit teljesíteni a társaság, a támogatás megfelelő összegét visszafizeti a magyar állam részére – közölte a Continental.
Szerbiában, az alumíniumfeldolgozás és a csomagolóipar területén élenjáró Al Pack Group vállalkozásaként létrejött ElevenEs 2024-ben kezdi el a 100 százalékban megújuló energiával működő, 8 GWh teljesítményű szabadkai gyár építését.
A gépjármű-felelősségbiztosítási irányelvet fejlesztő és kiskapuit bezáró szabályokat fogadott el csütörtökön az Európai Parlament, amelyek garantálják, hogy az utazók egyenlő elbírálásban részesüljenek Európa-szerte. A tagállamoknak 24 hónapjuk lesz arra, hogy átültessék a változásokat saját jogrendjükbe.
Szeptemberben huszonötödik alkalommal ellenőrizték egy héten át közúti mérésekkel a gépkocsik környezetvédelmi állapotát Budapesten és három vidéki nagyvárosban. A szakemberek 30 fővárosi, debreceni, győri és szegedi helyszínen a tervezettnél másfélszer több, 918 ellenőrzést végeztek el. Komolyabb problémák miatt tizenhét gépjárművet hívtak be műszaki vizsgára - tájékoztatott hétfőn az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).
Útra tévedő nagyvaddal az év bármely szakaszában találkozhatunk, az őszi hónapokban azonban különösen megnő a vaddal történő autós ütközés veszélye. Egy-egy ütközés a gépjárműben és a vadban is jelentős károkat okozhat, amit a casco-biztosítás, illetve a vadkár-kiegészítő biztosítás téríthet meg az autósnak – hívja fel a figyelmet a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ).
A Volkswagen csoporthoz tartozó Skoda, amely Csehország legnagyobb exportőre, jelentősen csökkenti, vagy akár le is állíthatja termelését október 18-tól az év végéig a globális chiphiány miatt. A közgazdászok és az elemzők már most arra figyelmeztetnek, hogy a félvezetők hiánya miatt bekövetkező termeléscsökkenés kedvezőtlen hatással lesz a cseh gazdaság teljesítményére.
A jelenleginél szigorúbb közlekedésbiztonsági intézkedésekkel, például lakott területen 30 kilométeres óránkénti sebességkorlátozással szüntethetők meg 2050-re a halálos közúti balesetek az Európai Unióban - szögezték le az Európai Parlament (EP) képviselői szerdán strasbourgi plenáris ülésükön elfogadott állásfoglalásukban.
Az Egyesült Királyság nagyvárosaiban sorra „száradtak ki” a benzinkutak a pánikszerű üzemanyagvásárlások hatására az elmúlt napokban. A kígyózó járműsorok látványa, a hosszas várakozások keserű tapasztalta, vagy maga a kialakult abszurd helyzet, hogy az ember nem tud akkor és ott tankolni, ahol és amikor akar, sokakat arra ösztönzött, hogy más alternatívát keressenek. Ennek köszönhetően az új és használt elektromos autók iránti érdeklődés egészen drámaian megnőtt a szigetországban.
Az akkumulátor-iparág fejlesztésére a kormány cselekvési tervet dolgozott ki, amely hozzájárul ahhoz, hogy Magyarország 2050-re elérje a klímasemlegességi célját - jelentette be Kaderják Péter, az innovációs és technológiai miniszter főtanácsadója a Magyar Akkumulátor Nap című nemzetközi konferencia megnyitóján csütörtökön.
Különös figyelmet kell fordítani az új termékek kutatás-fejlesztésére (K+F) vonatkozó beruházások Magyarországra vonzására, ugyanis akinek ez sikerül, az igazából a jövőt nyeri meg - jelentette ki a tárca szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön Budapesten.
Miközben az elektromosautó-töltők földrajzi lefedettségével a válaszadóknak csak kevesebb mint negyede elégedett, alig vannak olyanok, akik szerint nehéz töltőt találni azok foglaltsága miatt - tájékoztatta a Magyar Közút Nonprofit Zrt. csütörtökön az MTI-t, az elektromos autózásról szóló online kérdőív eredményeiről.
Vélhetően sokak számára meglepő és váratlan közleménnyel rukkoltak elő a brüsszeli bürokraták, amelyben hat évvel a dízelbotrány kirobbanása után arra szólították fel a Volkswagen csoportot, hogy az ügyben érintett összes járműtulajdonost kártalanítsák az Európai Unióban. A német autógyártó Németországot kivéve ettől mostanáig mereven elzárkózott, mondván, a végrehajtott visszahívási akcióknak, elvégzett javításoknak köszönhetően az összes jármű biztonságos és megfelel a jogszabályi követelményeknek, a tulajdonosok pedig nem szenvedtek anyagi kárt. Az Európai Bizottság és a fogyasztóvédelmi szervezetek viszont most megüzenték, hogy hajthatatlanok és fokozni fogják a nyomást. Amennyiben végül tényleg sikerül elérni, hogy a Volkswagen csoport fizessen több millió tulajdonosnak, köztük számos magyar vásárlójának, az elképesztő összegeket emészthet fel egy eleve kihívásokkal teli időszakban.
Jelentősen csökkentek idén a Véda közúti intelligens kamerahálózat felvételeiből származó bevételek: az idei év első hat hónapjában összesen 4,365 milliárd forintra rúgott a kiszabott bírságok összege, ez a felét sem éri el 2019 és 2020 első féléves bevételének, amikor kevéssel több mint 10 milliárd, illetve 9,98 milliárd forint folyt be - derül ki a Világgazdaság szerdai lapszámából.
Közzétette legfrissebb statisztikáit a Jato Dynamics, így kiderült, hogy 2021 augusztusában több elektromos autót értékesítettek Európában, mint dízel autót. Ez történelmi pillanat, korábban soha nem volt példa arra, hogy egy hónap leforgása alatt több részben vagy teljesen elektromos meghajtású autót adjanak el, mint dízelest.
A Ford és a hazánkban is jelentős gyártókapacitásokkal rendelkező SK Innovation bejelentette, hogy egy 11,4 milliárd dolláros beruházás keretében új autó- és akkumulátorgyárakat építenek az Egyesült Államokban. Az egészen elképesztő összegből megvalósuló beruházás, amely 11 ezer új munkahelyet teremt, fontos eleme lesz az amerikai autógyártó stratégiájának, amelyben kiemelt szerepe van az elektromos autózás irányába történő minél gyorsabb elmozdulásnak.
A Levegő Munkacsoport szerint külföldi példák igazolják, hogy a dugódíj bevezetése érdemben csökkenti a nagyvárosi dugókat. Úgy vélik, a közösségi közlekedésben van többletkapacitás, a telekocsizás terjedése pedig még tovább javítana a helyzeten. Éppen ezért 500 forintos dugódíj bevezetését javasolják Budapesten – írja az Infostart.
Huszonötödik alkalommal ellenőrzik közúti mérésekkel a gépkocsik környezetvédelmi állapotát hétfőtől péntekig Budapesten és három vidéki nagyvárosban - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) vasárnap az MTI-vel.