Már a BMW i3 is elérhető a Mol Limo flottájában
A legnagyobb hazai közösségi autómegosztó, a Mol Limo flottájában mostantól elérhető a BMW i3-as modellje is, amelyet akár egész napra is kibérelhetnek az ügyfelek a nyáron.
A legnagyobb hazai közösségi autómegosztó, a Mol Limo flottájában mostantól elérhető a BMW i3-as modellje is, amelyet akár egész napra is kibérelhetnek az ügyfelek a nyáron.
Az autóipari kilátások bizonytalansága miatt 1,5-2 évvel később épülhet meg a thyssenkrupp pécsi gyára – írja a vállalat. Kiemelték, amint a gazdaság visszazökken a normális kerékvágásba, folytatják a beruházás megvalósítását.
A német kormány tegnap a vártnál jóval nagyobb gazdaságösztönző csomagot jelentett be, amelynek egyik része az, hogy megemelik az elektromos és hibrid autók vásárlásához nyújtott támogatást. Az autógyártók eredetileg azt szerették volna, ha a modern benzines és dízeles autók vásárlását is támogatta volna az állam, azok azonban kimaradtak a programból, amellyel kapcsolatban már most körvonalazódik, kik lehetnek a nyertesei és vesztesei.
Elsősorban spontán utakhoz használják a közösségi autókat az immár egy éve a magyar piacon működő SHARE NOW felhasználói, nagyjából minden hatodik ügyfél pedig munkába vagy iskolába járásra veszi igénybe a szolgáltatást – derült ki a cég egy éves évfordulója alkalmából készített felmérésből. A felhasználók közel háromnegyede rendelkezik saját autóval, számukra a szolgáltatás a további autóvásárlás alternatívája. A SHARE NOW még idén a szolgáltatási zóna bővítésével készül, és az ügyfelek a leginkább kedvelt BMW i3 és MINI Cooper mellett új modelleket is kipróbálhatnak majd.
A BMW Group átvette és kifizette a leendő debreceni autógyárának a területét, az ingatlan tulajdonjogát megszerezte - közölte az önkormányzat péntek délután az MTI-vel.
Elbocsátja dolgozói közel 20 százalékát a hengerfejeket gyártó Nemak Győr Alumíniumöntöde Kft. A mintegy ezer munkavállalót foglalkoztató, mexikói tulajdonú vállalat július végéig 180 munkatársától válik meg - közölte Mersich Gábor, a cég gazdasági igazgatója csütörtökön.
Ma délelőtt fontos sajtótájékoztatóra került sor Debrecenben, amely során az üzem igazgatója, Michele Melchiorre kijelentette, a koronavírus-járvány miatt néhány hónapot csúszik csupán a BMW-gyár megépítése.
Az építőipari árak túlfűtöttsége a kivitelezést, a fejlesztéseket és végső soron az új lakások árát is megemelte. Ennek vetett most véget a járványhelyzet. Az árak már csökkennek az egyes alpiacokon, projektek állnak le és a bankok is kétszer meggondolják, hogy melyik projekteket finanszírozzák. A piaci hangulatot jól tükrözi, hogy a második alkalommal megrendezett online ingatlanpiaci konferenciánkon a hallgatóság többsége szerint a lejtő elején vagyunk és megjósolhatatlan, hogy mennyi minden dől még be. De mit gondolnak erről a konferencia előadói?
Az elmúlt hetekben egyre többen figyelmeztetnek a koronavírus második hullámára, amely azért érdekes, mert az autóiparban bár számos kedvezőtlen előrejelzés megjelent a jövőre vonatkozóan, ezzel a forgatókönyel szinte senki nem számol. A járvány kiújulására a rendelkezésre álló információk és tapasztalatok alapján már hatékonyabban, célzott intézkedésekkel reagálhatnak a világ kormányai, amelyek nagyobb mértékben biztosíthatják, hogy az élet a megszokott mederben folyjon. Alábbi véleménycikkünkben arra kerestük a választ, mi várható akkor az iparágban, hogyha egy erőteljes második hullám miatt visszaépülnek a korlátozások, újból drámain visszaesik az autók iránti kereslet.
Más európai autógyértókhoz képest valamivel megkésve, de jövő héten elindul a gyártás a PSA konszern szlovákiai üzemében is.
A koronavírus-járvány okozta válság borzasztóan nehéz helyzetbe hozta a globális autóipart, amely korábban nem tapasztalt kihívásokkal szembesült egyik pillanatról a másikra. Történik mindez egy olyan időszakban, amikor az új technológiákra történő átállás, a szigorú előírásoknak történő megfelelés már eleve hatalmas költségeket emészt fel. A gyártóknak nincs sok választása, mindenáron költséget kell csökkenteniük úgy, hogy közben a kutatás és fejlesztésen nem spórolhatnak, feltéve, hogy versenyben akarnak maradni. Ezek az iparági folyamatok vezettek most oda, hogy a debreceni BMW-gyár felépítésének elhalasztásáról döntöttek Németországban. A mostani híradások szerint durván egy éves csúszás várható, de lényeges megjegyezni, hogy ezt az időintervallumot érdemben befolyásolja majd az autók iránt mutatkozó kereslet, a jövővel kapcsolatos várakozások.
A koronavírus-válság hatására a debreceni BMW-gyár felépítésének elhalasztásáról döntöttek Németországban. A lépésnek már a magyar GDP-számokra is kimutatható hatása van. Az intézkedés a GDP 0,5%-át kitevő egyszeri kiesést jelent a (remélhetőleg csak ideglenesen) elmaradó beruházási teljesítmény révén. A gyár teljes kapacitáson üzemelve a magyar gazdasági teljesítményhez tartósan, évről évre ugyanennyit tenne hozzá.
A debreceni önkormányzat minden általa vállalt feltételt teljesített ahhoz, hogy a BMW megkezdje a további fejlesztéseket - reagált az autógyár bejelentésére a városháza sajtószolgálata.
Ma jelentette be a BMW vezetése, hogy a koronavírus-járvány miatt minden futó projektet felülvizsgálnak, a debreceni BMW-gyár átadása egy évet csúszik. A hírre Szijjártó Péter is reagált.
A BMW továbbra is elkötelezett az új, magyarországi gyáregységével szemben – jelentette ki a vállalat hivatalos reakciójában azzal a hírrel kapcsolatban, hogy a márka debreceni üzemének építését elhalasztják. Ugyanakkor kiemelték azt is, hogy a jelenleg kialakult koronavírus járványhelyzet feltételezéseik szerint hatással lesz a debreceni építkezési munkálatokra, így azok lelassulhatnak.
Most már biztos, hogy a korábban jelzett menetrend szerint nem épülhet fel a BMW-gyár Magyarországon. A vállalat vegytiszta üzleti döntést hozott, amikor bejelentette, egy évvel elhalasztja az éptkezést. Gyorsértékelésünk következik a témában.
A válság előtt még eurómilliárdokat szántak az autóipari cégek az elektromos modellek fejlesztésére, most azonban a túlélés a tét. Kik lehetnek a felgyorsult átalakulási folyamat nyertesei és vesztesei? Erről beszélgetünk Nagy Viktorral, a Portfolio vezető elemzőjével. Autóipari részvényekkel, és egyéb részvényekkel kedvező kondíciókkal kereskedhetsz a Portfolio Online Tőzsdén.
A koronavírus-járvány és az azzal kapcsolatos korlátozó intézkedések miatt alaposan visszaesett a BMW Csoport értékesítése, ráadásul a járvány még jó ideig korlátozni fogja az egész autóipar működését, ezért a BMW célja, hogy megőrizze erős likviditási helyzetét, ennek érdekében pedig felülvizsgálnak minden projektet, beruházást, termékfejlesztést. A vállalat a várható keresletre reagálva hajt végre projekteket, ezért a mostani helyzetben a debreceni BMW-gyár építését egy évvel elhalasztották.
Ötödével csökkent a BMW Csoport autóértékesítése az év első három hónapjában, de ez egyelőre nem nagyon látszott meg a vállalat bevételén és eredményén (itt egy tavalyi extra hatás is szerepet játszott), az év egésze viszont szinte minden szempontból a visszaesésről fog szólni, főleg az év első fele lehet nagyon gyenge. A konszern fókuszában a likviditás megőrzése áll, az már most látszik, hogy K+F-en, a jövő technológiáinak fejlesztésén nem, a beruházásokon viszont spórol a cég.
Újra nagy esés bontakozott ki az európai tőzsdéken, ami több tényezőnek tudható be. Megnéztük, mik az okok.
Napok óta rossz a hangulat a részvénypiacokon.
Hírfolyamunk az ukrajnai háborúról percről percre.
A közel-keleti konfliktus nem tett jót a hangulatnak.
Megállapodást kötött a BMW és a Lufthansa.
Hírfolyamunk a közel-keleti konfliktusról.
A magyarok fejében az él, hogy Románia fejletlenebb ország, de ez már nincs így.
Mire készül az EU?
Közvetlenül lehet őket Brüsszelben megpályázni.