Repülőgépgyártók azt javasolják, hogy a repülés kevésbé megterhelő és koncentrációigényes szakaszaiban elég legyen egy pilóta jelenléte a fülkében. A hatóságok egyelőre nagyon óvatosak és csak lépésről-lépésre haladnának az ügyben - írja az Euractiv.
Denisz Smihal, Ukrajna miniszterelnöke egy Politiconak adott interjújában beszélt arról, hogy számít arra, hazája a nyugati tankok után hamarosan nyugati harci repülőgépeket is kaphat a NATO tagállamoktól. Az Egyesült Államok és Németország, ha eltérő módon is, de meglehetősen gyorsan reagált a felvetésre.
Vasárnap délután érdekes jelenségre lehettek figyelmesek a Magyar Légierőt nyomon követő emberek: helyi idő szerint délben a Honvédség HUAF653-as számú Dassault Falcon 7X típusú gépe felszállt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, majd két órás út után landolt a moszkvai Vnukovo repülőtéren.
93 éves korában meghalt a Dassault vállalatcsoport elnök-vezérigazgatója, Serge Dassault.
Az Airbus repülőgépekről ismert EADS két másik európai konkurensével együtt gyárt majd a következő években pilóta nélküli hadászati gépeket, más néven drónokat, írja a Bloomberg. Az európai vállalatok azért döntöttek az összefogásról, mert csökkenteni szeretnék az európai hadászat lemaradását ezen a területen az amerikai és az izraeli cégekkel szemben.
Van olyan forgatókönyv, hogy egyikőjük sem nyer egyértelműen.
Gyakorlati, jól bevált módszerek.
Úgy beszél, mintha nyert volna az államban.
Tardos Gergelyt, az OTP Bank elemzési központjának igazgatóját kérdeztük.
Simák Pál a Portfolio Checklistnek nyilatkozott a Hitelezés 2024 konferencián.
Czímer Gábort, az Új Szó belpolitikai újságíróját kérdeztük a Szlovákiában kialakult helyzetről.