A logisztikai, szállítmányozási és raktározási üzletágban a multinacionális cégekkel is felveszi a versenyt az idén 25 éves Ghibli Kft. A cég nem csak a teljes körű, de magas minőségű szolgáltatást is nyújt ügyfeleinek úgy, hogy a vállalat vezetői folyamatosan keresik az új utakat és kihívásokat is, valamint elkötelezettek a legújabb innovációk iránt.
A legmodernebb technológiát, a jövő ipari megoldásait használják a Bosch hatvani logisztikai központjában. A Connected Hub elnevezésű raktárközpontban létrehozták a logisztikai folyamatok virtuális szimulációját.
A VGP, a páneurópai logisztikai és ipari ingatlanok fejlesztője belép a budapesti piacra egy 38 hektáros fejlesztési terület megvásárlásával, Üllőn, a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér szomszédságában. A VGP Park Budapest Aerozone fejlesztési potenciálja mintegy 125 000 négyzetméter.
Sürgős intézkedésekre van szükség annak érdekében, hogy a védekezésben, a lakosság ellátásában, valamint a gazdasági működés fenntartásában egyaránt nélkülözhetetlen szerepet betöltő logisztikai ágazat ne kerüljön már rövidtávon az összeomlás szélére. A kifizetetlen számlák által okozott körbetartozás, a sofőrök csoportos felmondása, a határellenőrzés miatti többórás várakozás és a karanténba zárás körüli anomáliák már most súlyos problémákat okoznak az iparágnak, miközben a létfontosságú szállítmányok – élelmiszer, gyógyszer, védőfelszerelés – mennyisége folyamatosan nő. A logisztikai szervezeteket tömörítő Logisztikai Egyeztető Fórum (LEF) öt pontban foglalta össze a legégetőbb feladatokat és megoldási lehetőségeket.
Elképesztő ütemben fejlődik a raktározás és csomagolás területe, mindez már Magyarországon is tetten érhető. A Portfolio Smart Logistics konferenciájának délutáni szekciójában gyártó és logisztikai cégek osztották meg tapasztalataikat azzal kapcsolatban, hogyan tud ma egy automata és robotizált raktár és csomagolórendszer profitábilisan működni, és mi kell ahhoz, a pénzen felül, hogy ilyen fejlesztéseket végre lehessen hajtani. Ami biztosan kiderült: hatékonyságban még van hova fejlődni.
Pár éve még elképzelhetetlennek tűntek a teljesen automatizált raktárépületek, a raktárban dolgozó robotok vagy a csomagokat kiszállító drónok, de mindez már nem a jövő, hanem a jelen. Magyarországon is egyre terjed az automatizáció és a robotizáció a logisztikában, mégis van, ami gátat szab a fejlődésnek. Pedig az e-kereskedelem, az online vásárlás, a csomagolási és raktározási technikák átalakulásával lépést kell tartani, különben lemaradunk. De képesek erre a magyar cégek? Május 21-én, a Portfolio Smart Logistics konferenciáján kiderül.
Szinte észrevétlenül zajlott le a globalizáció a világban az utóbbi években, és ez nem hagyta érintetlenül az értékláncokat sem. A McKinsey tanulmánya szerint, miközben a termelés és a kereskedelem is nőtt a világban, egyre kevesebb az olyan termék, amellyel határon túl is kereskednek. Ez már közel sem igaz a szolgáltatásokra, amelyeknek gazdasági értékét sok nemzeti statisztika máig alulbecsli. A tanulmány kitér arra is, hogy az olyan vizsgált országok, mint Magyarország, mely csoportba tartoznak a globális értékláncokon belül.
Összesen 2 millió négyzetméternyi terület, autógyár, lakópark, irodák és étterem is épül a jövőben egy magyar építőipari alkalmazás segítségével. Magyarország legnagyobb magasépítő cégeiből 6 választotta a magyar fejlesztésű BauApp alkalmazásokat, hogy digitalizálják a folyamataikat, így idén például a Mercedes autógyárnál is használhatják az applikációt - szerepel a cég közleményében.
Európa legnagyobb része ma ki sem nyitott.
Második olvasatban is elfogadták a "külföldiügynök-törvényt".
Reagált a magas inflációra a jegybank.
Már Luhanszknál is csapatokat építenek ki az oroszok.
Sorra húznak el mellettünk az uniós országok.
Milyen következményekkel járhat a csapok elzárása?
Kilőttek a határidős árak, de meddig lehet a nyugati civilizáció kávéfogyasztási igényeit kielégíteni?