Egy vitatott állami ügynökségi szavazást követően az Alphabet féle Waymo és a General Motorshoz tartozó Cruise robotaxijai éjjel-nappal fizető utasokat szállíthatnak San Francisco-szerte, ezzel megszilárdítva a város pozícióját az autonóm járműipar (AV), vagyis az önvezető autózás központjaként. Ez jelentős előrelépést jelent a születőben lévő technológia számára.
Nyílt levélben reagált Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) elnöke a Portfolio-n korábban megjelent cikkre, amelyben a Bolt HTX tavalyi eredményeit elemeztük.
Komoly össztűz zúdult a Bolt taxiszolgáltatóra az elmúlt időszakban, először a szabadjelzők miatt támadta meg őket az Országos Taxis Szövetség, ma pedig a taxis szakma - Bolton kívüli része - a számlázási gyakorlatukat kritizálta. Az Uber - napra pontosan 7 évvel ezelőtti - kiűzése után sokakban felmerülhet a kérdés, hogy mi állhat a mondvacsináltnak tűnő indokok mögött.
Több fővárosi taxis szervezet által aláírt sajtóközlemény jelent meg hétfő délelőtt, melyben a taxisok újabb kifogásokat emelnek a Bolt működése ellen. A védjegyeket követően ezúttal a számlázási gyakorlatban találtak problémákat.
Egyenlő versenyfeltételeket szorgalmaz az Országos Taxis Szövetség, ezért beadványt küldtek Budapest Főváros Önkormányzatának a Bolt védjegyhasználati gyakorlatával kapcsolatban – tudta meg az Index. Bár a javaslat nem kizárólag az észt vállalat ellen irányul, egyértelműen a piacról való kiszorítását célozza meg.
Felmerült az emelt alapdíj a rövidebb taxis fuvarokra, de a fővárosi önkormányzat a tárgyalásokon ezt elutasította - mondta Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke a Portfolio Checklist podcastjában, amelyben arról is szó volt, hogy szerinte miért vált be az elmúlt 10 évben a rögzített árazás. A tarifák hétfőn emelkedtek: az alapdíj a korábbi 1000-ről 1100 forintra, a kilométerdíj 400-ról 440-re, a percdíj pedig 100 forintról 110 forintra nőtt.
Az adás első részében arról lesz szó, hogy mit eredményez a fővárosi taxis piacon a hétfői tarifaemelés, miért bukott el a főváros javaslata a sávos díjmeghatározással kapcsolatban és mikor lehet újabb drágulás. Vendégünk volt Metál Zoltán, az országos taxis szövetség elnöke. A második részben egy nemrég megjelent jóléti indexről volt szó, amely elég lesújtó képet fest Magyarországról. Erről Szabó Dániellel a Portfolio makrogazdasági elemzőjével beszélgettünk.
Nyolcvan percen át egyeztettek a taxisok képviselői a főpolgármesterrel, de nem született megegyezés - írja az Infostart.
Mától drágább a taxival utazás Budapesten, miután tíz százalékkal magasabbak lettek a fővárosi taxis tarifák. A díjemelést azzal indokolták, hogy a taxisoknak érezhető költségemelkedéssel jár az üzemanyagok ársapkájának - 2022 december eleji - eltörlése.
Hétfőtől tíz százalékkal emelkednek a budapesti taxis tarifák: az alapdíj 1000-ről 1100 forintra, a kilométerdíj 400-ról 440-re, a percdíj pedig 100 forintról 110 forintra nő. A Fővárosi Közgyűlés január 25-én módosította a taxirendeletet Karácsony Gergely főpolgármester javaslatára.
Úgy tűnik, hogy a kormány gyorsan keresztülhúzta a főváros terveit a taxipiacon. Egy szerda este kihirdetett rendeletével ugyanis leszögezte: a hatósági ár rendszere itt nem változhat.
A Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén jóváhagyta az egységes taxistarifa, vagyis az alapdíj, a távolsággal arányos egységdíj és az idővel arányos egységdíj 10-10-10 százalékos emelését márciustól.
Közel 36 millió kilométer flotta-futásteljesítménnyel zárta a az elmúlt évet a Főtaxi. Közleményükben arra is utalnak, hogy egyre többet veszik igénybe őket munkára, azaz már nem otthonról dolgoznak az emberek.
Annyira olcsó az üzemanyag Dubajban, hogy csökkentették a taxik viteldíját - írja a Travel Daily.
Zajlanak az egyeztetések a taxis szövetségek és a fővárosi önkormányzat között egy esetleges tarifaemelésről, aminek szükségességét a magas inflációval, az üzemanyagárak emelkedésével indokolják a taxisok, írja a Népszava.
Várhatóan növekvő tarifákról és a folyamatban lévő egyeztetésekről számolt be a növekedés.hu-nak Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke. Elmondta, hogy a társaságoknál azt is tervezik, hogy kivezetik az előrendeléseket, mert túl nehéz autóhoz jutni és nem optimális, ha egy-egy taxinak sokat kell várakoznia a címen, amíg megérkezik az utas.
Értékes találat értékes fegyverrel.
Mire készül az EU?
Közvetlenül lehet őket Brüsszelben megpályázni.
Három tényező is befolyásolja, hogy átlépi-e a lélektani határt az euróval szemben a magyar fizetőeszköz.