A németországi Brandenburg tartomány kormánya péntekre sajtótájékoztatót hívott össze, amelyen várhatóan jóváhagyják a Tesla 5 milliárd eurós gigafactory-jét Berlin közelében, ha bizonyos feltételek teljesülnek. Ez nagy lépés lenne az amerikai gyártó számára, hiszen korábban több nehézség is akadt a német gyár engedélyeztetésével.
A Tesla részvényei több mint 7 százalékkal emelkedtek a tegnapi kereskedésben - a befektetők örömmel fogadták a hírt, miszerint a Berlin közelében lévő gyár közel áll ahhoz, hogy megkapja a kereskedelmi gyártási engedélyét.
A Ford Mustang Mach-E sikeresen a Tesla Model 3 helyébe lépett, mint a Consumer Reports "Top Pick" elektromos járműve 2022-ben. A jelölés újabb megerősítése Jim Farley vezérigazgató meggyőződésének, hogy a Ford nem csak versenyezni tud a Teslával, hanem meg is tudja verni Elon Muskot, ha az elektromos autókról van szó.
A Tesla vezérigazgatója, Elon Musk tavaly november 19 és 29 között a világ legértékesebb autógyártójának összesen 5 044 000 részvényét adományozta egy jótékonysági szervezetnek - derült ki az amerikai tőzsdefelügyelethez tegnap benyújtott dokumentumból.
Decentraland, axie infinity, the sandbox, enjin coin, számtalan olyan kriptoeszközt ismerünk, amellyel olyan virtuális platformokon lehet fizetni, amiket mostanában divatos névvel metaverzumnak hívnak. A nagy technológiai vállalatok is mind ott szeretnének lenni a virtuális valóságban, akkor hát miért ne hozhatna létre saját metaverzumot az Apple, az Amazon vagy akár a Tesla? És miért ne lehetne ezeknek a cégeknek saját digitális fizetőeszközük? Mondjuk Apple Metaverse Coin, Amazon Token és Tesla Token? A jó hír az, hogy vannak ilyenek, a rossz pedig az, hogy mind átverés. Ahogy egyre többen keresik a metaverzumban az üzleti lehetőségeket, úgy érkeztek meg a csalók is, akik sokszor kifejezetten átlátszó trükkökkel szeretnék megszerezni a felhasználók adatait és végső soron a pénzüket. Szerencsére sok az árulkodó jel.
Ahogyan arról már beszámoltunk, a Tesla támogatói nemrég petíciót indítottak annak érdekében, hogy az Amerikai Egyesült Államok elnöke, Joe Biden ismerje el a Tesla és Elon Musk elektromosautó-gyártás terén való vezető szerepét. A világ leggazdagabb emberének számító Musk vágya nemrég teljesült, Biden végre kiejtette a Tesla nevét.
Cikkünkben egy manapság egyáltalán nem ritka, elektromos autó töltéses, negatív élménycsomagot mutatunk be, amely rávilágít arra, hogy mi az egyik, ha nem a legfontosabb gátja az emobilitás terjedésének. Szerencsére van megoldás, de ehhez arra lenne szükség, hogy mind a töltőhálózatok üzemeltetői, mind a jogalkotók végre ne csak alibiből és PR okokból, hanem mélyen és teljes mértékben komolyan vegyék a villanyautózás terjedésének a szükségességét.
A mai kereskedésben - kevéssel a zárás előtt - 26%-os esésben van a Meta (korában Facebook) árfolyama. Ezt azt jelenti, hogy a vállalat több mint 200 milliárd dollárt veszített az értékéből, ami a valaha volt legnagyobb bukás egy amerikai vállalat életében.
A Tesla támogatói nemrég petíciót indítottak annak érdekében, hogy az Amerikai Egyesült Államok elnöke, Joe Biden végre ismerje el a Tesla és Elon Musk elektromosautó-gyártás terén való vezető szerepét. A világ leggazdagabb emberének számító Musk szerint Biden valamiért nem hajlandó kiejteni a száján a Tesla szót, a legutóbbi vele kapcsolatos fehér házi pletykák pedig már csak egy sóhajt váltottak ki a dollármilliárdos techguruból.
Az amerikai közlekedésbiztonsági felügyelet szerdán közölte, hogy felülvizsgálja azokat a fogyasztói panaszokat, amelyek szerint a Tesla járművei bizonyos esetekben szükségtelenül aktiválják a fékeket.
A gyorsjelentés szezon során az egyedi részvényekben gyakran fordulnak elő akár pozitív, akár negatív meglepetések. Ha ezek eléggé nagyok, akkor a piac az árfolyamot gyorsan arrébb teheti. Ilyenkor azonban általában nem az első reakciót érdemes nézni, hanem azt, hogy a befektetők az új információ birtokában a következő időszakban mit tesznek. Ezt három aktuális példán keresztül mutatjuk be, amihez a technikai elemzés szolgál segítségül.
Elon Musk komoly tapasztalattal rendelkezik a tőzsdei árfolyamok Twitter-üzenetekkel történő megmozgatásában, az elmúlt években rendszeresen olyan nyilvános üzenetekkel borzolta a kedélyeket, mellyel a Tesla, más tőzsdei cégek vagy éppen kriptopénzek árfolyamát mozgatta meg. Az amerikai befektetőkkel vívott csoportos perben Musk most azt állítja, hogy a Tesla hírhedt 420 dolláros árfolyamon történő kivezetése a tőzsdéről teljes mértékben valódi terv volt.
Hatalmasat estek az utóbbi hetekben az elektromos autós részvények, és bizony rengeteg kis tapasztalattal rendelkező, nagyon fiatal befektető volt, akiknél félő volt, hogy akár pelenkacserére is szükség lesz. Cikkünkben a technikai elemzés eszköztárának segítségével arra teszünk kísérletet, hogy az ijedősebb első generációs részvényeseket segítsük a szobatisztaságra szoktatásban.
Alaposan megütötték az elmúlt hónapokban az elektromosautó-gyártók részvényeit, az árfolyamok 2-3 hónap alatt 30-60 százalékot estek, ami elsősorban annak tudható be, hogy az amerikai jegybank várható idei kamatemeléseire reagálva a befektetők elsősorban a magas árazású növekedési részvényektől szabadultak. Az elmúlt két napban viszont jött a fordulat, főként tegnap emelkedett meredeken a szektor részvényeinek árfolyama.
Úgy tűnik, ismét kifizetődik Warren Buffett érték alapú befektetési stratégiája, ugyanis vagyona újfent meghaladta a Facebook-vezér Zuckerbergét - számol be a hírről a Bloomberg adataira hivatkozva a Yahoo.
A Tesla gyorsjelentseit negyedévről-negyedévre elemezve az lenne már az igazi meglepetés, ha a cég nem döntene meg minden rekordot a fontosabb sorokon. A mostani negyedév ilyen szempontból papírforma volt, hiszen a gyártástól az EPS-ig, minden lényegesebb soron új csúcsokat döntött a cég. Persze ez önmagában impresszív, de nem maradtak el azok a figyelmeztetések sem, amely a cég működését megnehezítő körülményekre utaltak, mint a nyersanyagárak emelkedése, vagy az ellátási lánc kihívásai. Összességében tehát pozitív kicsengése volt a jelentésnek, és az elemzői várakozásokat is verte a cég, azonban a tegnapi piaczárás után kereskedésben kis mínuszba került az árfolyam.
Tegnap piaczárást követően tette közzé legfrissebb beszámolóját a Tesla, ami után Elon Musk arról beszélt, hogy a Tesla idén nem dob piacra új modelleket, így a régen beharangozott Cybertruck sem érkezik, és a vállalat jelenleg nem fejleszt 25 ezer dolláros autót.
A véleménybuborék korunk egyik legnagyobb problémája, amely a társadalom polarizációjáért felelős. A mögöttes okok az emberi gondolkozás tipikus hibáiból származnak, amelyeket a testre szabott közösségi média hírfolyamok jelentős mértékben felnagyítanak. Azonban ezek és a közéletben lévő problémák között az összefüggéseket nem éppen könnyű kimutatni. Hasonló véleménybuborékok azonban jónéhány befektetői szubkultúrában is felbukkannak, és idővel ezek hatásai pénzben mérhetőek lesznek, így még inkább rávilágítanak arra, hogy miért érdemes elkerülni ezeknek a csapdáját és honnan lehet felismerni, ha már belekeveredtünk.
Kimondottan rossz a hangulat a világ tőzsdéin a geopolitikai feszültségek miatt és a Fed kamatdöntéséhez közeledve, a jelentős európai mínuszok után nagy eséssel kezdték a napot a tengerentúli tőzsdék is. Elsősorban a növekedési potenciáljaik alapján árazott részvényektől szabadulnak a befektetők, ennél fogva nem kímélik például az elektromosautó-gyártókat sem, így jelentős, közel két számjegyű esést láthatunk többek között a Tesla részvényénél. A múlt heti volt a tech-túlsúlyos Nasdaq és az S&P 500 index koronavírus-járvány kitörése óta látott legrosszabb hete - kérdés, hogy erre rá tud-e licitálni az előttünk álló pár nap, illetve hogy mekkora tere lehet még az esésnek?
Az elektromos autók terjedése megállíthatatlannak tűnik. Egyes elemzések szerint a globális személyautó eladásoknak több mint 7%-át is ez a szegmens adhatja idén, miközben az éllovasnak számító Norvégiában már az értékesítések 94%-a kívülről tölthető járműveket takar, miközben a tisztán elektromos autók részaránya is meghaladja a 60%-ot. Ráadásul az ellátási láncok akadozása, a chiphiány, az akkumulátorgyártás korlátozott kapacitása is hátráltatja a növekedést. Ennek tükrében még inkább lehengerlőnek tűnik a villanyautók felfutása. Ám a befektetők az utóbbi hetekben, hónapokban nem igazán veszik az ide tartozó részvényeket, sőt: mostanában már inkább az eladói oldal tűnik erősebbnek. Ennek fő oka az, hogy a korábbi várakozások nagyon magasak voltak, főleg azokkal a vállalatokkal kapcsolatban, amelyek trónkövetelő szerepben kizárólag belső égésű motoroktól mentes járműveket gyártanak. A piaci szereplők most úgy viselkednek, mint egy kicsit tapasztalatlan, kezdő villanyautós, akinek most esik le, hogy például a téli hatótáv általában lényegesen kisebb, mint a nyári a legtöbb elektromos jármű esetén, és most kétségbeesetten keresik a legközelebbi villámtöltőt.