Milyen szempontokat kell(ene) ma figyelembe venni a munkahelyek megtervezésénél? Milyen szerepe lesz a home office-nak a jövőben? Mik a munkavállalói jóllét és az innovatív munkahely gyakorlati megvalósulásának feltételei? Ezekre a kérdésekre adott választ a 2019-es Big Office Day, ahol szakmai kiállítók, szakértők és topmenedzserek segítettek eligazodni a legaktuálisabb irodafejlesztési kérdések és trendek útvesztőiben. Összeszedtük a szakmai programokon elhangzott 6 legfontosabb gondolatot.
A Portfolio Big Office Day Konferencia 2019 harmadik szekciója a munkahelyi jóllét gyakorlati megvalósulásának lehetőségeit járta körül. Kiderült, milyen lesz a jövő munkája, és milyen szempontokat kell(ene) figyelembe venni a ma munkahelyének megtervezésénél.
A Portfolio Big Office Day Konferencia 2019 második szekciója a wellbeing, a tudástranszfer, az employee journey köré épült, de középpontjában mégis inkább az iroda és a munkahelyi környezet állt. De az is kiderült, mi áll a külföldi HR konferenciák fókuszában az idei évben.
Jövőépítésben versenytársat kapott a győri autógyár: a Telekom a jelek szerint csatasorba állt, pénzt nem kímélve megépíttette a maga jövőgyárát, pár lépésre az FTC stadionjától, de nem annak árnyékában. A sajtóbemutatón szinte mindent felvillantott, ami érdekes, hasznos és egyetlen célt szolgál: a minél hatékonyabb profittermelést.
Sokan úgy látják, hogy a munkavállalók megkönnyebbülnének, ha munkaidőn kívül nem férnének hozzá a céges levelezésükhöz. Egy új kutatás eredményei szerint azonban, ha megfosztják őket ettől, az egyenesen káros lehet a jólétükre. A munkahelyi emailekkel kapcsolatos szabályozások jelentősége egyre nő, hiszen a 0-24 órás hozzáférés jogos kérdéseket felvet a munka-magánélet egyensúllyal kapcsolatban. De miért nem jó megoldás a blokkolás? Lássuk, mire jutottak a kutatók.
Ahogy az életben számos dologról másként gondolkoznak a nők és a férfiak, úgy a mindennapi munkavégzés során is bőven vannak különbségek. Egy cég, látva a jelenlegi munkaerőhiányos környezetet, egyáltalán nem mindegy, hogy milyen felszereléseket, eszközöket, és kényelmi extrákat biztosít a munkavállalói számára. Egy állítható magasságú asztal, egy mozgásérzékelős világítás, vagy éppen a tárgyalók kihasználtságát figyelő rendszer a legfontosabb? Hogy pontosan melyikre, és milyen arányban van igény, az jócskán eltérhet egy női és egy férfi dolgozó esetében. Az Offiseven és a Portfolio közös felméréséből kiderül, hogy mit akarnak a nők, és mit a férfiak az irodában.
Vajon a törődés hosszú távon valóban képes kiváltani a juttatásokra épülő jóléti intézkedéseket? Lehet szép, komfortos, és produktív is egyben a munkahelyi környezet, vagy a dizájn a wellbeing gyilkosa? Mennyire működik a meditáció és mindfulness a munkahelyeken? HR-szakemberként Te is naphosszat rágódsz ezeken a kérdéseken? Nos, gyere el november 20-án a Portfolio Big Ofice Day konferenciára, ahol mindre választ kaphatsz.
Manapság a csapból is az employer branding kifejezés folyik, és gyakran halljuk, hogy a megtartás az új toborzás. A hazai cégek jelentős részénél azonban továbbra is borzasztó magas a fluktuáció, és egyre többször fordul elő, hogy a munkavállaó egyszerűen nem jelenik meg az első munkanapján. Hogyan növelhető az elkötelezettség már a belépés előtt? Milyen a jó beillesztési folyamat? A HR vagy a kommunikáció feladata, hogy ezt megoldja? Erről is szó lesz a november 20-ai Big Office Day Konferencián, ahol Barathi Tamás, a Colibri HR Solutions alapítója is beszél a fentiekről.
A jelenlegi munkaerőhiányos környezet egyik velejárója a munkahelyi fluktuáció, ami sok esetben nehéz helyzetbe sodorja a cégeket, és akár az üzletmenetet is hátráltathatja. A munkaadó és a munkavállaló is nyertesként kerülhet ki ebből a helyzetből, abban az esetben, ha mindkét fél számára ismertek az igények, illetve a lehetőségek. Vajon mennyire fontos a munkavállalóknak a home office? Hogyan lehetne támogatni a hatékoony munkavégzést az irodában, vagy azon kívül? Mire van szükség egy irodaházban ahhoz, hogy szívesen menjen be a munkavállaló? Ezekről a témmákról fog szólni a Big Office Day irodai kiállítás, ahol különböző szakmai programok várják az érdeklődőket, többek között az Office Stage délelőtti és délutáni szekciójában.
A legtöbb hazai ágazat stratégiai döntéshozója, és HR-szakembere jelen lesz a Portfolio november 20-i Big Office Day konferenciáján. Valósággal izzik a munkaerőpiac, a szektor forradalmát hajtó erők szorítását lassan mindenki a nyakán érzi. Azaz van miről beszélni.
Bár továbbra is elsősorban fizetésért, megélhetésért dolgozik az emberek többsége, a munkáltató kiválasztásánál, illetve a hosszú távú elköteleződésnél egyre többet nyomnak latba az olyan tényezők, mint az irodai környezet vagy a home office. Ezért most szeretnénk megtudni, hogy olvasóink hogyan gondolkodnak a legújabb irodatrendekről, legyen szó a home officról vagy a kutyabarát munkahelyekről. Köszönjük, ha te is segítesz ebben néhány perces kérdőívünk kitöltésével.
A digitális hatékonyság és a munkavállalók testi-lelki egészége ma már megkerülhetetlenek a vállalatok számára. A nagyobb cégek és a kkv-k is folyamatosan keresik azokat a megoldásokat, amelyekkel előnyt szerezhetnek ebben a versenyben. Hogyan tud igazán jól működni a home office? Milyen technológiák segíthetik a munkaszervezést? Hogyan lehet a wellbeing vállalati stratégia? Ezekkel a kérdésekkel foglalkozik a november 20-ai Big Office Day, amit most részletesen bemutatunk.
Hogyan veszik fel a kesztyűt a munkaerőpiaci kihívásokkal a sikeres vállalatok? Mit tesznek a hatékonyságnövelés érdekében? Milyen új technológiákra támaszkodnak? Ezekkel a kérdésekkel foglalkozik a Big Office Day, ahol egy napig minden a jövő munkahelyeiről fog szólni. De mi várja pontosan azokat, akik ellátogatnak a rendezvényre november 20-án?
Idén 10 éves a törökbálinti Telenor Ház, amely rengeteg egyedi megoldással épült a MÜPA-t is jegyző vezető építész Zoboki Gábor és a ZDA – Zoboki Építésziroda tervezésével. A tízéves évforduló kapcsán egy zártkörű bejáráson voltunk, végigjártuk az épületet, berepültük a környéket, interjúkat készítettünk és egy kerekasztalbeszélgetés során azt is megtudhattuk, hogy mit gondolnak a szakértők a hazai irodaépítészetről, illetve az aktuális munkavállalói igényekről.
A Z generáció szerint kiváló cégvezető lesz belőlük, mivel tanulékonyság, alkalmazkodóképesség, kreativitás és kíváncsiság jellemző rájuk. A jövő vezetői szerint 2050-ben diploma helyett a vizsgával nem megszerezhető szociális készségeken lesz a hangsúly, és a vezetői képességeket nem feltétlenül az iskolapadban, hanem a munkahelyi ranglétrát végig járva fogják megszerezni – derül ki az Adecco Csoport #CtheFuture Z generációs felméréséből.
Többnyire szubjektív megítélés kérdése, hogy ki mennyire elégedett a munkahelyével, beleértve nem csak az elvégezendő munkát, de minden fizikai körülményt is, mint például magát az irodaházat, a munkakörnyezetet, a rendelkezésre álló eszközöket és szolgáltatásokat. Éppen ezért nem is egyszerű olyan környezetet kialakítani, amiben mindenki jól érzi magát, a törekvés viszont egyre látványosabb sok cég részéről. Ehhez azonban ismerniük kell az igényeket, azt hogy mi zavarja és mi motiválja a dolgozókat, egyelőre ugyanis úgy tűnik, hogy csupán 5 százalékuk elégedett az irodaházzal, amelyben dolgozik.
A kutatási eredmények krónikus közegészségügyi válságra utalnak.
A tűzszüneti tárgyalások mellett állnak.
Egykor Gyárfás Tamásé volt, most Gattyán Györgyé.
Cikkünk folyamatosan frissül.
Az oroszok még márciusban egyet le is lepleztek.
Ennyi pusztulhatott el az energetikai infrastruktúrából másfél hónap alatt.
Miközben a régióban és Európában újult erővel telepítenek napelemes rendszereket, a magyar bővülés 2026-tal egyelőre véget érhet.
Az Apple-nek számos kihívással kell szembenéznie a különböző üzletágaiban.
De nincsenek, véli az ING Bank vezető elemzője.