Egyre több banki elemzés landol olvasatlanul a kukában, az ügyfeleket ugyanis egyre inkább az adatok, mintsem a körítés érdekli. A Wall Street-i bankok és elemzőcégek ezért egyre több olyan szolgáltatást nyújtanak, ahol az intézményi ügyfeleik az elemzések mögötti közvetlen adatbázishoz is hozzáférhetnek - számol be a hírről a The Wall Street Journal.

Egyre jobban csökken az elemzési üzletág fontossága, illetve az üzletág által generált bevétel a bankokon belül, az intézményi ügyfeleket ugyanis egyre kevésbé érdeklik az írásos elemzések. A Street Contxt felmérése szerint az elemzésekről szóló emaileknek mindössze 21%-át olvasták el az idei második negyedévben.

A UBS-nél nemrég külön üzletágba tették át az adatelemzői gárdát, az ügyfelek pedig a jövőben közvetlenül is hozzáférhetnek az elemzések mögötti adatállományhoz. Az HSBC-nél jelenleg 20 ezer vállalati gyorsjelentést figyelnek az elemzők szoftverek segítségével, most azon gondolkodnak, hogy lehetne továbbfejleszteni a szoftvert úgy, hogy fontos vállalati hírek esetén értesítést küldjön az ügyfeleknek.