Csütörtökön kerül megrendezésre a szegedi franchise kiállítás. Ez egy olyan rendezvény, amely egyaránt szól a vállalkozóknak, és a vállalkozni vágyóknak.

Évről évre többen keresik a sokak által ismert, kiszámítható, illetve már bizonyított vállalkozásokat, üzleti koncepciókat. Ez a börze éppen ezt a célközönséget szólítja meg. A kiállítás előkészületeiről kérdeztük dr. Mandel Katalint, a Magyar Franchise Szövetség főtitkárát.

Portfolió: Már csak két nap van hátra a franchise börzéig, hol tart a kiállítás szervezése, milyen várakozások előzik meg a rendezvényt? Miért Szegedre esett a választás?

dr. Mandel Katalin (M.K.): Nagy várakozással tekintünk az első vidéki franchise börze elé. Eddig több mint 400 látogatói regisztráció érkezett, de pár most nappal a rendezvény előtt minden eddiginél élénkebb az érdeklődés. Nemcsak Szegedről, hanem a környező városokból, településekről is várunk minden vállalkozni vágyót.

Ami a kiállítókat illeti, a mai napig tizenöten foglalták le a helyüket, de itt is fogadunk még jelentkezéseket. Már most nagyon színes a bemutatkozó franchise hálózatok összetétele, vonzó palettát fognak nyújtani a börzére kilátogatók számára. A hagyományosan jelenlévő ingatlanosok mellett, több vendéglátással foglalkozó hálózat is jelen lesz, de kiállít egy mozgásstúdió, valamint bemutatkozik egy kimondottan férfiak számára létrehozott borbély hálózat is.

Azért Szegeden rendezzük a börze első vidéki állomását, mert a városban már eddig is számos franchise hálózat van jelen, s éppen ezért a dél-alföldi régió központjaként az egyik legfontosabb célpontja a franchise koncepcióknak.

Portfolió: Milyen kísérő programok várják a börzén az érdeklődőket?

M.K.: Egész napos konferencia programot állítottunk össze melynek keretében egyrészt kiállítóink mutatkoznak be, szakmai program keretében előadások hangzanak el vállalkozás indításáról, a franchise alapjairól, majd lesz egy kerekasztal beszélgetés hazai hálózatok vezetőinek, tulajdonosainak a részvételével. Az a célunk, hogy a résztvevők minél több információt kapjanak vállalkozási lehetőségekről, a franchise-ról, valamint megismerjék egy vállalkozás nyújtotta előnyöket, kihívásokat és buktatókat.

Portfolió: Milyen ma a vállalkozási kedv Magyarországon, mennyire szeretünk vállalkozni?

M.K.: Az elmúlt években számtalan új hazai franchise hálózat indult el, ezt nagyon pozitív ténynek tartom. Sokkal többen indítanak saját üzletet és erre franchise koncepcióhoz történő csatlakozás is kiváló lehetőség.

A legtöbben az érdeklődési körüknek, tapasztalataiknak megfelelő koncepciót keresnek, de akadnak olyanok is, akik konkrét hálózat miatt látogattak ki a rendezvényre. Olyan vállalkozók is jöhetnek, akik már átvevői egy hálózatnak, de mellette nyitottak más innovatív franchise koncepciókhoz való csatlakozásra is.

A franchise esetében az üzleti modell kipróbált, a kockázat alacsonyabb és folyamatos támogatást nyújt a rendszergazda. Én azt javaslom azoknak, akik új lehetőségeket, magasabb jövedelmet biztosító munkát keresnek "inkább nyisson kávézót Szegeden, mint mosogasson Londonban", persze egy saját vállalkozás sokkal több felelősséggel jár, biztos, hogy több időt és energiát kell belefektetni, de hosszútávon sokkal nagyobb jövedelemre lehet szert tenni vele.

(x)