A minden év januárjában megtartott nagy évadnyitó technológiai show, a CES idén Ázsiába ment. Ma nyitotta meg kapuit a 3 napig tartó kiállítás, ami elsősorban az ázsiai márkáknak ad teret a bemutatkozásra. A sanghaji CES jóval kisebb, mint a Las Vegas-i, mindössze 250 kiállító mutatkozik be termékeivel, szemben az amerikai esemény 52000 kiállítójával - írja a CNBC. Elsősorban nagy autógyártók és a hordható eszközök fejlesztői képviseltetik magukat. A három fő téma Sanghajban is az innováció, az Internet of Things és a mobilitás. Gary Shapiro, a CES-t megrendező CEA (Consumer Electronics Association) elnöke elmondta, hogy a cél az ázsiai piac megismerése, ami különbözik az Amerikaitól.

A kütyüshow Ázsiába ment

A Mercedes a sanghaji CES-en, forrás: Europress / Getty

Mi az a CES?
A januárban megrendezésre kerülő CES (Consumer Electronic Show) az év első fontos eseménye a technológia szektor számára. Az elsőt 1967-ben rendezték New Yorkban, de most már minden évben Las Vegas ad színteret az eseménynek. A CES a fogyasztói elektronikában tevékenykedők cégek kiállítása és vására. Nem nyilvános esemény, megközelítőleg 140 ezer látogatót vonz a négy nap alatt, amelyen a technológia szektor legnevesebb vezetői is képviseltetik magukat. Nem csak a termékbemutatók miatt fontos a CES, de ezen az eseményen leplezik le a technológia szektor szereplői a legújabb innovációikat, amelyek közül bár nem mind kerül végül termék formájában a fogyasztókhoz, de felfedi a fejlesztések irányát.