Manapság egyre több férfi dönt úgy, hogy szakállat növeszt, vagy legalábbis nem borotválkozik meg napi rendszerességgel, ez pedig komoly üzleti kihívás elé állítja a Gillette borotvagyártó anyavállalatát, a Procter & Gamble-t.

Napjainkban már nem esnek negatív megítélés alá azok a férfiak, akik ritkábban, vagy egyáltalán nem borotválkoznak. Ez a fajta magatartás már nem számít lustának vagy tiszteletlennek.

- reagált Massimiliano Menozzi, a Gillette észak-amerikai üzletágának alelnöke a CNN megkeresésére.

A fogyasztói szokások megváltozását jól mutatja a Gillette felmérésének eredménye, amely szerint a fejlett országokban az elmúlt 10 évben 3,7-ről 3,2 csökkent a férfiak heti átlagos borotválkozásainak száma. Ezzel összhangban például az Egyesült Államokban a kézi borotvák és pengék értékesítése 2016-ban 3,9%-kal, 2017-ben pedig 7,7%-kal esett vissza. Ez a trend nem korlátozódik csupán az USA-ra, ami érthető módon fáj a P&G-nek.

Az anyacég több módszerrel próbál reagálni a kihívásokra. Egyrészt igyekszik közvetlen értékesítési technikákkal, illetve alacsonyabb árkategóriás termékekkel nagyobb szeletet kihasítani magának ebből az erősen versenyző piacból. Másrészt olyan termékekkel csábítja magához a férfiakat, amelyek kifejezetten a ritkábban (vagy egyáltalán nem) borotválkozó egyéneknek készülnek, legyen szó például szakállbalzsamokról, vagy az arcszőrzet formázására szolgáló gépekről.




(Címlapkép forrása: SAJJAD HUSSAIN / AFP)