A Starbucks hamarosan az összes brit kávézójában 5 penny-s felárat számít majd fel a papírpoharai után, a társaság háromhónapos londoni tesztperiódus után július 26-tól vezeti majd be a papírpohár-felárat, írja a társaság közleményére hivatkozva a CNBC.
Kereskedés Starbucks-részvényekkel a Portfolio Online Tőzsdén!

A Starbucks hamarosan az összes brit kávézójában 5 penny-s felárat számít majd fel a papírpoharai után, a társaság háromhónapos londoni tesztperiódus után július 26-tól vezeti majd be a papírpohár-felárat, írja a társaság közleményére hivatkozva a CNBC.

A londoni tesztüzem alatt a társaság a Hubbub környezetvédelmi alapítvánnyal közösen kísérte figyelemmel a fogyasztói magatartás változásait, a Hubbub elemzése szerint a vásárlók 5,8 százaléka érkezett a kávézókba saját bögrével, szemben a londoni papírpohár-felár tesztet megelőző időszak 2,2 százalékos arányával. A Starbucks jelenleg 25 penny-s kedvezményben részesíti azon vásárlóit, akik italaikat újrahasznosítható pohárba kérik.

A teszt bíztató eredményekkel zárult, miután a Starbucks vásárlói és alkalmazottai is pozitívan reagáltak a lépésre, ezért a társaság úgy döntött, hogy a Starbucks minden brit kávézójában bevezeti majd a papírpoharakat terhelő, 5 penny-s felárat. A cég mindemellett munkavállalói képzésekkel és a kávézókban megjelenített kommunikációs elemekkel is ösztönözni szeretné a papírpoharak visszaszorítását.

A Starbucks nemrég bejelentett tervei szerint a társaság 2020-ig minden egységében felhagy majd az egyszerhasználatos műanyag szívószálak alkalmazásával, csatlakozva azon cégek egyre bővülő táborához, amelyek csökkenteni kívánják a műanyagok használatát. Mint arról korábban mi is beszámoltunk, a McDonald's a brit és az ír éttermeiben szeptembertől papírra cseréli le a műanyag szívószálakat.

(CNBC)
Címlapkép forrása: Shutterstock