A challenger bankok nem fedik le a bankok teljes termékpalettáját, általában egyetlen banki szolgáltatást nyújtanak, egyetlen banki terméket adnak el, de azt az egyetlen dolgot jobban, olcsóbban csinálják. Ez a Revolutnál is így volt, de egyre szélesedik a termékek, szolgáltatások köre - kezdte előadását a Portfolio Financial IT and Disruptive Technologis konferenciáján Andrius Biceika, a Revolut Head of Country Managere.

A magyaroknak különleges pénzneme van, ezért nagyon valószínű, hogy külföldön először a termékért, majd az árfolyamváltásáért is fizetnek. A Revolut annyit csinál, hogy az utóbbit gyakorlatilag ingyen adja, és ad egy bankkártyát, amit bárhol lehet használni.


A Revolut decemberben lépte át a fedezeti pontot, vagyis ekkor fordult elő először, hogy több bevételt termelt, mint költséget. Már nem csak az említett kártyás fizetéssel és appal foglalkoznak, hanem egyre bővül a termékek, szolgáltatások köre. Az instant értesítések már alapelvárásnak számítanak, a kártyaletiltás és feloldás appon keresztül zajlik, és a Revolut egy fizetési számla terméket is elindított. Erre ugyanúgy lehet fizetést kapni, erről lehet tranzakciókat indítani. Illetve nemrég egy spórolási funkciót indított el, ami felkerekíti a fizetési tranzakciókat, és a különbözetet félreteszi. Emellett már utazási biztosítással és kriptopénzváltással foglalkoznak.

Hogy mi a baj bankokkal, és miért jelentek meg a challenger bankok, arról Biceika egy személyes példát mondott:

Imádom a Teslát, Elon Muskot, az ő jövőbelátó képességét, és szerettem volna Tesla részvényeket is vásárolni. 200 dollárért lehet Tesla-részvényt venni, de a díja ennek a tranzakciónak 50 dollár lett volna.


Egy kicsit a jövőbe tekintve Biceika a chatbotok alkalmazásáról beszélt, ők is bevezették már az ő édesanyjáról elnevezett revolutos chatbot, Ritát, amely a bejövő ügyfélkommunikáció 35%-át kezeli, sok nyelven beszél, és magától tanul.

Hogy ebben mekkora a potenciál, arról a kínai számok minden szónál beszédesebben szólnak: jelenleg 1 milliárd aktív felhasználója van a WeChatnek, az itt működő chatboton, Richardon keresztül egy QR-kódos megoldással lehet fizetési tranzakciókat kezdeményezni. Sok esetben még a hajléktalan embereknek is van QR-kódjuk, amivel pénzt kérhetnek. Miután bevezették a megoldást 4 hónappal a Starbucksokban, a forgalom 60 százaléka erre a csatornára ment át.

A Revolut elárulta, mi a nagy baj a bankokkal