A kiterjesztett valóság, a virtuális valóság, a blockchain, a mesterséges intelligencia, a 3D nyomtatás, a drónok, a robotok és a dolgok internete fogja a leginkább megváltoztatni a vállalatok jövőjét - mondta előadásában a PwC magyarország partnere a Portfolio mai Financial IT and Disruptive Technologies 2018 konferenciáján.

Kerekes Antal, a PwC Magyarország partnere többek között az alábbiakról beszélt előadásában:
  • A tanácsadócég vezérigazgatói felmérése szerint globálisan és Magyarországon is nagyon pozitívan látják a cégvezetők az üzleti kilátásokat. 89% szerint növekedni fog a saját cége a következő időszakban, tehát a pénzintézetek számára is itt a pozitív piaci légkör, hogy "villantsanak".
  • A növekedés legfontosabb hátráltató tényezőjének a szakemberhiányt jelölték meg a vezérigazgatók. A második helyre a technológiai változás mint nagy kihívás jött fel.
  • Utóbbin belül 2014-ről 2018-ra 27%-ról 70%-ra ugrott azok aránya, akik az alaptevékenységben, a core folyamatokban jelentős változásokat várnak a digitalizáció hatására, a szolgáltatások területén ez az arány még magasabb.
  • 8 olyan technológiát azonosított a PwC a tanulmányában, amely megváltoztathatja a vállalatok működési modelljét és az ügyfelek elvárásait: a kiterjesztett valóság, a virtuális valóság, a blockchain, a mesterséges intelligencia, a 3D nyomtatás, a drónok, a robotok és a dolgok internete.
  • 3 alapvető pénzintézeti stratégiát lát a PwC: 1. egyfajta Patyomkin-falu megoldás, amely csak a digitális ügyfél-érintkezési pontokat fejleszti, 2. a megfontolt fejlesztés, amely a legacy integrációk fejlesztését is célul tűzi ki (pl. API-k kialakítása), 3. All-in megközelítés (digitális natív bank létrehozása).
  • Sok bank nálunk és a világban is ráébredt az innováció szükségességére, de az EU-ban az innovációk 56%-át, az USA-ban a 36%-át a jogi megfelelés indukálja. Az elvárások azonban gyakran túl magasak, az átlagos elvárt megtérülés (ROI) az új digitális banki projektek esetén 20% körüli.
  • Nemzetközileg a vállalatok 43%-a rendelkezik dedikált innovációs csapattal, a magyar pénzintézeteknél alacsonyabb ez az arány.
  • A digitalizációs projektek gyakran nem teljesítik a megfogalmazott elvárásokat, kifutnak a megadott költség és időkeretből, szélsőséges esetben akár a megvalósítás közben lezárják azokat.
  • A PwC szerint széleskörű szemléletváltásra van szükség, hogy a digitális transzformáció nem egy projektet, hanem a szervezet lételemét jelentse a folytonos fejlődés érdekében.
  • 17 ezer pályakezdő megkérdezése alapján arra jutottak, hogy a fiatalok általában nem úgy akarnak dolgozni (digitálisan, rugalmas munkaidőben stb. akarnak), ahogy a pénzintézetek munkát kínálnak nekik.


Ez a 8 technológia fogja felforgatni a vállalatok jövőjét