A fintech cégek nagy része előbb-utóbb bankokkal akar együttműködni, vagy banki licenszért folyamodik - mondta előadásában a Gránit Bank első embere a Portfolio mai Financial IT and Disruptive Technologies 2018 konferenciáján. A banknak 15 percre sikerült leszorítania a számlanyitás és a hozzá kapcsolódó szerződéskötés teljes folyamatának időigényét, minden harmadik számlanyitást a videóbankjukon keresztül bonyolítanak.

Hegedüs Éva, a Gránit Bank elnök-vezérigazgatója többek között az alábbiakról beszélt előadásában:
  • Miközben nagyon sok fintech cég jön létre, szakértői becslések szerint ezek 85%-a nem tudja elérni a profitábilis működés időszakát.
  • A bankok úgy ítélik meg, hogy az ügyfelek bizalmát egyelőre ők bírják. Valóban, a felmérések szerint kétszámjegyű a különbség a bankokban és a fintech cégekben bízók aránya között előbbiek javára, de a fiataloknál egyre nagyobb a fintech cégek előnye.
  • Az elmúlt 5 évben az európai challenger bankokba és fintech cégekbe 50 milliárd dollárnyi tőkebefektetés történt, ami töredéke a bankokba öntött tőkének.
  • A fintech cégek előnye a korszerű gondolkodás, az innovációs fogékonyság, nem fogjaik a meglévő rendszereknek. A bankok viszont nagy operációs tehetetlenséggel rendelkeznek, ehhez akarják kapcsolni az új megoldásokat.
  • A challenger bankok tevékenységének alapja, hogy a pénzügyi szolgáltatások már nem csupán fiókokon keresztül érhetők el, a mobilnak egyre nagyobb a jelentősége, emiatt a biztonságra is egyre nagyobb hangsúly helyeződik.
  • A fintech cégek nagy része előbb-utóbb bankokkal akar együttműködni, vagy banki licenszért folyamodnak, mint a Revolut.
  • A külső kihívók elsősorban a lakossági szektorban és a pénzforgalmi szolgáltatások területén képesek értékajánlatokkal piacot elvenni a bankoktól a McKinsey kutatása szerint.
  • A banki folyamatoknak gyorsulniuk kell a versenyképesség megtartása érdekében. 20 éve mintegy 2 óra volt számlát nyitni, ma ez a Gránit Bank videóbankja révén 15 perc: ennyi idő alatt a szerződés is az ügyfél kezébe kerül.
  • A tömegtermékeknél a nagyon gyors kiszolgálás lesz domináns, hiszen ezekkel az ügyfelek nem szeretnének nagyon sok időt tölteni.
  • Ahogy a kőkorszak sem azért ért véget, mert elfogyott a kő, a bankrendszer működését is elsősorban a gondolkodás megváltoztatása fogja megváltoztatni.
  • A Gránit Bank ötvözi az innovációt a konzervativizmussal: online csatornák, az ebből fakadó költségmegtakarítás, a folyamatos innováció, a konzervatív hitelezés és az erős partneri kapcsolat (fintech startupokkal) határozza meg a működését.

Hegedüs Éva: nem a bankfiókokról szól a jövő