Sokan nem tulajdonítanak nagy jelentőséget a névválasztásnak, pedig döntő lehet a cég sikere szempontjából. A jól csengő név sokszor kevés, ennél sokkal praktikusabb elvárásoknak is meg kell felelnie. Az OTP Business Nagykövet Program egyik résztvevője - világítástechnikai cégével - mindezt a saját kárán tanulta meg.

Egy jó név elengedhetetlen egy sikeres vállalkozáshoz, nagyon nehéz azonban megtalálni a megfelelőt, ahogy azt Zabari István, a Lumenet Kft. egyik alapítója is alátámasztja.

2012-ben Vilagitas.eu néven indultunk. Ennél rosszabb nevet nem is választhattunk volna. Rövid időn belül megjelentek a piacon a mienkhez nagyon hasonló nevű cégek a miénkhez hasonló megjelenésű weboldalakkal. Nem volt mit tenni, ügyvédhez fordultunk

- mondta a Portfolio-nak az OTP Business Nagykövet Program résztvevője. Véleménye szerint nagyon nehéz elrugaszkodni a konkrét terméktől, viszont érdemes egy kicsit távolabb lépni és olyan cégnevet, illetve jogvédett márkanevet kitalálni, ami könnyen megjegyezhető, könnyen kiejthető és leírható, mégis egyedi.



"A Light1 névre esett a választásunk.Minden domaint bejegyeztettünk a környező országokban is, átneveztük a céget Light1Shop Kft.-re. Rengeteg pénzt és energiát fektettünk az átnevezésbe, de aztán az első, benzinkútnál kért számla kiállításánál kiderült, mindez hiábavaló volt: a pénztáros nem értette a cégnevet. Magyarországon egy angol szó és egy szám összeillesztése nem biztos, hogy működik" - jegyezte meg. Végül néhány hónap múlva a fényáram mértékegységéből (Lumen) és az online értékesítésre való utalásból (net)született meg a Lumenet mozaik szó, majd megszerezték az összes domain végződést Európában ehhez az elnevezéshez.

Azt javaslom minden kkv-nak, gondoljon arra, hogy később akár exporttevékenységet is fog folytatni, vagyis olyan nevet válasszon, amit egy magyar, román, horvát vagy szerb nemzetiségű felhasználó, partner, vásárló is ki tud mondani
- mondta Zabari István, majd hozzátette: nagyon sokat számít egy vállalkozás sikerének szempontjából az is, hogy milyen bankot választ.

"Az OTP rugalmassága számukra óriási könnyebbséget jelent. A saját bankárunkkal kényelmes az ügyintézés, egy eurós folyószámla elindításához elég egy telefon" - mutatott rá Zabari István. A cégvezető arról is beszélt, hogy gyümölcsöző kapcsolatokra tett szert az OTP Business, tavaly ősszel indított Nagykövet Programjának keretében."Hasonló gondolkodású emberek, ha egy asztalhoz ülnek, abból csodák születhetnek" - fogalmazott az üzletember a csaknem 50 banki ügyfél részvételével, havonta szervezett rendezvényekről.

 

TÁMOGATOTT TARTALOM

Az OTP Business Nagykövet Program médiatámogatója a Portfolio Csoport.