Jól sikerült 2018 a Volkswagen csoportnak, pedig kihívás volt bőven: dízelbotrány, perek, WLTP-átállás, kereskedelmi háború, hogy csak néhányat említsünk. Az eladások új csúcsra mentek, rekordot ért el a Volkswagen, a Seat, a Skoda, a Porsche és a Lamborghini is. Nagyot mentek a városi terepjárók is, tavaly a konszern minden negyedik eladott autója egy SUV volt.
Kereskedés Volkswagen-részvényekkel a Portfolio Online Tőzsdén!

Tavaly 1,2 százalékkal zsugorodott a globális új autó piac, a Volkswagen csoport viszont 0,6 százalékkal növelte az eladásait. A Volkswagennél a növekedés motorja Dél-Amerika volt, Brazíliában például több mint 30 százalékos volt a növekedés, de dinamikusan nőttek az eladások Közép- és Kelet-Európában (Oroszországban közel ötödével több autót adtak el), és több autót adott el Ázsiában is a német autógyártó, mint egy évvel korábban, Kínában például 0,5 százalékos volt a növekedés, miközben a teljes piac alaposan visszaesett. Észak-Amerikában és Nyugat-Európában viszont csökkent az értékesítés, előbbi régióban bár nőttek az eladások az Egyesült Államokban és Kanadában, de Mexikóban 15,6 százalékkal kevesebb autót adott el a cégcsoport, utóbbi régióban a WLTP-átállás okozott nehézségeket.

Soha nem adtak még el annyi Volkswagent, Skodát, Seatot, Porschét és Lamborghinit, mint tavaly

Forrás: Volkswagen


Összesen 10,83 millió járművet adott el tavaly a konszern, közel 90 ezerrel többet, mint 2017-ben, ezzel új eladási rekordot állított be. A tavalyi növekedés nagyrészt a volumenmárkáknak, a Seatnak (+10,5%) és a Skodának (+4,4%) köszönhető, a két márka modelljeiből több mint 100 ezer darabbal többet adtak el tavaly, mint 2017-ben. A legfontosabb márka, a Volkswagen eladásai stagnáltak, az Audi visszaesett (WLTP-átállás), a Porsche mérsékelten nőtt, a Bentley visszaesett, a cégcsoport teherautógyártói pedig szépen növelték eladásaikat. A konszern 11 márkájából 9-nél nőttek az eladások, új értékesítési rekordot ért el a Volkswagen, a Skoda, a Seat, a Porsche és a Lamborghini is.

Soha nem adtak még el annyi Volkswagent, Skodát, Seatot, Porschét és Lamborghinit, mint tavaly

Forrás: Volkswagen

Ha a modelltípusokat nézzük, akkor egyértelműen a globális SUV-őrület húzta az eladásokat. Miközben 2014-ben még csak 12,6 százalékát, tavaly már az eladások 23,4 százalékát adták a városi terepjárók. Részarányuk régiónként nagyon eltérő, de mindenhol emelkedés látszik, Észak-Amerikában az eladott autók 43 százaléka, Kínában 20 százaléka SUV.

Soha nem adtak még el annyi Volkswagent, Skodát, Seatot, Porschét és Lamborghinit, mint tavaly

Forrás: Volkswagen

A Volkswagen menedzsmentje arra számít, hogy idén bővül az autók iránt a globális kereslet, a kínai autópiac stabilizálódhat, de az idei első negyedév kihívásokkal teli lesz. A kihívások ellenére további bővülésre számítanak 2019-ben, amit az új modellek, elsősorban SUV-k támogathatnak. A konszern egyre több részben vagy teljesen elektromos modellt is piacra dob, a teljesen elektromos Audi e-tron és a Porsche Taycan idén már kapható lesz, és bemutatják a Volkswagen ID gyártáskész változatát.

Soha nem adtak még el annyi Volkswagent, Skodát, Seatot, Porschét és Lamborghinit, mint tavaly

Forrás: Volkswagen