Augusztusban 8951 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, több mint 10 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban – közölte a Carinfo.hu, a DataHouse adatai alapján.
Az EU milliószámra ontja magából az autókat minden évben, az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) által közzétett infógrafikából pedig kiderül, melyek voltak az export elsőszámú célországai tavaly.
Nagyot nőtt 2023 júniusában az értékesített új autók száma az Európai Unióban, derül ki az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) a legfrissebb kutatásából. Az elmúlt hónapok javulása azt jelzi, hogy az európai autóipar kezd kilábalni a világjárvány okozta ellátási zavarokból, bár a most közölt statisztikák egyelőre még messze elmaradnak a 2019-es, háború és koronavírus előtti "békeidőktől". Több érdekes trend is kezd kirajzolódni az új statisztikák alapján, például júniusban a tisztán elektromos autók az új autók vásárlói körében a harmadik legnépszerűbb választássá váltak, első alkalommal előzve meg a dízeles jármveket. Mindeközben Magyarországon a kedvező EU-s autóipari folyamatokkal szembe menve csökkent az új személygépjárművek értékesítése az első félévben a bázisidőszakhoz viszonyítva, rajtunk kívül egyedül Svédországban történt hasonló.
A kihívásokkal teli gazdasági környezet ellenére idén nőhet az új autók értékesítése az Európai Unióban – közölte az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) a Reuters beszámolója szerint.
A Volvo bejelentette pénteken: még az idén kilép az Európai Autógyártók Szövetségéből (ACEA).
Egyre több autógyártó vált stratégiát, és a mennyiség helyett inkább az eladott autókon megkereshető bevételre és marzsra fókuszál, részben emiatt is csökkennek az autóeladások, de nem elhanyagolható hatása van az újautók piacán is tapasztalható inflációnak és a politikai-gazdasági bizonytalanságnak, és az akadozó beszállítói láncoknak, ezek miatt esett nagyot Európában az autóeladás májusban és az év első 5 hónapjában.
Idén februárban az Európai Unióban tovább esett az új autók eladása, a közel 7 százalékos visszaesés oka nagyrészt az, hogy az autógyártók továbbra is az ellátási láncok zavaraival küzdenek.
Még soha nem helyeztek forgalomba olyan kevés új autót januárban az Európai Unióban, mint az idén - írja az MTI az ACEA adatai alpaján.
A járvány okozta összeomlás után a legtöbb szereplő erőteljes felpattanásra számított az autóiparban 2021-ben. A drámai méreteket öltő globális chiphiány, a beszállítói lánc problémái, a megugró szállítási költségek és az elszálló nyersanyag- és energiaárak viszont darabokra zúzták ezeket az optimista várakozásokat. Az Európai Unió autópiaca az áhított növekedés helyett tovább zsugorodott tavaly, zsinórban második éve adtak el 10 milliónál kevesebb autót a kiemelten fontos régióban. Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) legfrissebb statisztikáiból az is kiderült, melyek voltak 2021 legjobban és legrosszabbul teljesítő autómárkái.
Az Egyesült Királyság nagyvárosaiban sorra „száradtak ki” a benzinkutak a pánikszerű üzemanyagvásárlások hatására az elmúlt napokban. A kígyózó járműsorok látványa, a hosszas várakozások keserű tapasztalta, vagy maga a kialakult abszurd helyzet, hogy az ember nem tud akkor és ott tankolni, ahol és amikor akar, sokakat arra ösztönzött, hogy más alternatívát keressenek. Ennek köszönhetően az új és használt elektromos autók iránti érdeklődés egészen drámaian megnőtt a szigetországban.
87 százalékkal nőtt az új autók értékesítése az Európai Unióban. Első ránézésre brutális növekedésről van szó, ennek azonban nagy része bázishatás, ugyanis a pandémia miatt a tavaly tavaszi eladások már brutálisan estek, a drámai 2020-as eladások után kapaszkodik felfelé idén az iparág. Hasonlóan magas év/év alapú növekedési számokat szinte minden iparágban láthatunk majd a következő hónapokban. A Volkswagen Csoport őrzi első helyét Európában, de a Stellantis nagyon megközelítette. Ha a negyedév egészét nézzük, akkor a nagyok közül a Volkswagen, a Renault és a Hyundai piaci részesedést veszített, a Stellantis pedig piaci részesedést szerzett. A magyarországi autóértékesítés márciusban 8,3 százalékkal 12 434 darabra nőtt, az idei első negyedévben viszont 1,5 százalékkal 32 194 darabra csökkent az eladás.
Két ország kivételével az unió összes tagállamában csökkenés volt februárban, a legjelentősebb éves visszaesés Spanyolországban következett be.
Régóta téma az Európai Unióban, hogy a kitűzött távlati klímacélok teljesítése érdekében sokkal szigorúbb követelményeket kellene támasztani az autóiparral szemben. Dánia és Hollandia vezetésével kilenc ország most újra megpróbálja Brüsszelt rávenni arra, hogy határozzon meg egy konkrét céldátumot, amelyet követően betiltják a belsőégésű motorral szerelt járművek értékesítését.
Iparági szereplők és környezetvédők közös levélben kérik az Európai Unió érintett biztosait, hogy ezt az évet szánják arra, hogy felülvizsgálják az alternatív üzemanyagok infrastruktúrájáról szóló törvényt. Szeretnék ugyanis elérni, hogy Brüsszel a korábbiaknál sokkal határozottabb lépéseket tegyen annak érdekében, hogy a következő években valóban kiépüljön a szükséges méretű nyilvános töltőinfrastruktúra, amely biztosítja az elektromos autók kívánt mértékű elterjedését.
Az európai új autó üzembe helyezés tovább lassult decemberben, ezzel már harmadik hónapja tart a csökkenés, derült ki az iparági adatokból kedden, mivel a koronavírus második hulláma miatti korlátozások a kontinens legnagyobb piacian is negatív hatást fejtettek ki.
Bár a teljes évre vonatkozó adatok még nem állnak rendelkezésre, az első háromnegyed év statisztikái alapján is bátran kijelenthető, korábban soha nem látott darabszámban vásárolták az elektromos autókat Európában. A nagyvonalú állami támogatásoknak, a látványosan bővülő modellkínálatnak, a fejlődő töltőinfrastruktúrának és hajtástechnológiának köszönhetően az eladások dinamikusan nőhetnek 2021-ben is. Az európai döntéshozók ambiciózus céljainak hála, az elektromobilitás térnyerése ráadásul hosszú távon is borítékolható.
A vártnál jóval gyengébb lett a GDP-adat.
Cikkünk folyamatosan frissül.
A javaslataikat már megküldték a minisztériumnak.
Kaiser Ferenc, az NKE docense a Portfolio Checklistben értékelte az Ukrajnának jóváhagyott új segélycsomagot.
Mekkora a baj a luxusiparban?
A Citadealla Alap portfóliómenedzsere a Checklsit vendége volt.