A Wizz Air 5 millió font – tehát több mint 2,1 milliárd forint – értékben fektet be a bioüzemanyaggal foglalkozó Firefly vállalatba, melynek köszönhetően a következő másfél évtizedben akár 1,5 millió tonnával csökkentheti karbonkibocsátását – derül ki a Wizz Air közleményéből.
Az Európai Bizottság 1,1 milliárd euró (mintegy 407 milliárd forint) összegű támogatási megállapodást írt alá hét olyan uniós kezdeményezéssel, melyek működésük első tíz évében több mint 76 millió tonna szén-dioxid-egyenértékkel fogják csökkenteni a kibocsátásokat - közölte a brüsszeli testület pénteken.
Jelentősen növeli a vállalat és az ország környezetbarát biodízel kapacitásait a Rossi Biofuel új komáromi üzeme. A ma felavatott beruházással Európában elsőként megjelenő technológia sokféle nyersanyag feldolgozására alkalmas – áll az ITM közleményében.
Az MVM Csoporthoz tartozó MVM Mobiliti már tíz éve támogatja az alternatív közlekedés meghonosítását, a kapcsolódó infrastruktúrát, valamint az ehhez szükséges szolgáltatások fejlesztését. Ebbe tartoznak többek között a sűrített földgázzal (CNG), a hidrogénnel, illetve a cseppfolyósított földgázzal kapcsolatos technológiák is.
A jelenlegi tervekben szereplő 32 százalékról 38-40 százalékra emelné a 2030-ra a bruttó végső energiafelhasználáson belül elérendő megújuló energia részarányra vonatkozó célszámot az Európai Bizottság. A kiszivárgott terv emellett egyéb, helyenként igencsak radikálisnak tűnő lehetséges intézkedéseket is tartalmaz.
A BP és a Bunge összeállt Brazíliában, és létrehozták a világ második legnagyobb cukornád feldolgozó vállalatát. A két alapító közös vállalata tegnap megkapta az összes szükséges hatósági engedélyt a működéshez. Etanolt, azaz bioüzemanyagot fognak gyártani, Brazília szén-dioxid kibocsátásának csökkentése érdekében.
Készülnek a magyar piacon üzemanyagokat forgalmazó társaságok arra, hogy január 1-jétől emelkedik a motorbenzinbe és a dízelbe keverendő, megújuló energiaforrásnak minősülő, biológiai eredetű összetevők kötelező mértéke - írta a hétfői Magyar Nemzet.
Magyarországon és a visegrádi régióban is jelentős a kiaknázatlan kapacitás a szántóföldi növények és más biomassza energetikai hasznosítása terén, olyannyira, hogy hazánk a térséggel együtt akár a bioüzemanyag-ipar világviszonylatban is vezető országává válhat - írta a Magyar Nemzet szombaton.
A fenntarthatósági és pénzügyi szempontnak együtt kell érvényesülnie a megújuló energia beruházásokról szóló döntések során, az állam szerepe pedig kiemelt a rendelkezésre álló források becsatornázásában - hangzott el a Portfolio Clean Energy & Disruptive Trends Summit 2019 című konferencia hazai megújuló energia beruházások finanszírozási lehetőségeiről szóló panelbeszélgetésében kedden. A beszélgetés résztvevőinek többsége szerint a következő nagy boom az energiaszektorban az energiatárolásról szólhat, de az okos hálózatokra és a rendszerintegrációra, illetve olyan megújuló energiaforrásokra is fellendülés várhat, mint a geotermia vagy a biomassza.
Környezetvédelmi okokból fokozatosan megszüntetné a pálmaolaj felhasználását bioüzemanyagként az Európai Bizottság - jelentették be szerdán Brüsszelben.
Minél előbb kötelezővé kellene tenni Magyarországon, hogy a forgalmazott motorbenzin 10 százaléka bioetanol legyen - mondta a Világgazdaságnak a Magyar Bioetanol Szövetség (MBSZ) két vezetője.
Európában egyre több országban állnak át az E10 üzemanyag használatára, Románia és Bulgária is beállt a sorba, és 8, illetve jövő héttől 9 térfogatszázalékosra emeli az etanol arányát az országban kapható motorbenzinben. Reng Zoltán, a Hungrana Kft. vezérigazgatója a Portfolio-nak elmondta, hogy az átállás Magyarországnak is érdeke, hiszen az itt megtermelt kukorica nagy része így nem exportra kerülne, ugyanakkor az ország szójaimport függősége is jelentősen csökkenne. A Pannonia Bio Zrt. stratégiai igazgatója, Hódos Ferenc szerint fontos lenne minél hamarabb cselekedni, a jelenlegi EU-s szabályozás szerint ugyanis 2030-ig legfeljebb annyi etanolt lehet majd felhasználni az üzemanyagokban, amennyi 2020-ban ténylegesen felhasználásra kerül.
Alaposan visszavágta a bioüzemanyagokat is gyártó ADM-ben tartott részesedését Soros György, azt követően, hogy Kína az amerikai lépésekre válaszul megtorló vámokat és adókat vezetett be az Egyesült Államokból érkező áruk széles körére, ennek részeként pedig 70 százalékos importvámot vetett ki a tengerentúlról származó üzemanyag-adalékokra is.
Az Audi és egy francia biotech vállalat egyesítik erőiket annak érdekében, hogy megoldják a bioüzemanyagok széles körű elterjedését akadályozó két legnagyobb problémát. A német luxusautógyártó áprilisban kezdte el tesztelni a 34 százalékban a cukorrépa feldolgozásának melléktermékeiből származó, új módszerrel előállított biokomponenssel kevert benzin használatát A4-es szedánjában. A keverék nagy előnye például a bioetanollal szemben, hogy bármelyik autóban használható, a motor mindenfajta átalakítása nélkül.
Egy sokak által régóta várt lépésre készül az EU; az Európai Parlament a jövő héten várhatóan megszavazza, hogy 2021-től az EU területén ne lehessen pálmaolajat használni az üzemanyagokban. A Délkelet-ázsiai országok "megtorlást" helyezett kilátásba.
A fontos adatokat is jól átvészelték az indexek.
Összesen 4,5 milliárd forintot mozgatnak meg a büdzsében.
De van, amiben segíteni fogja a jegybankárokat az AI.
Nem tudni, ki telepítette az eszközöket.
Kiegyenlítenek az erőviszonyokat.
Mire megy vele?
Megjelent a Portfolio Checklist hétfői adása.
Az MHC Mobility hazai vezetőjével beszélgettünk.